Taken - Del 9

- Har du maten? Jag håller på att dö! skrek Emilia när jag kom innanför dörren. Hon kom rusand eoch drog påsen ur mina händer. Jag skrattade åt henne och följde med in i köket

- Du hade roligt igår! Sa jag och tog ett bett av min hamburgare.
- Jafan att vi hade, tänk att jag strulade med Harry , fucking Harry!! Sa hon och skrattade. Just då fick jag ett sms från Zayn.
Jag blev gald när jag läste vad det stod. Men jag blev också jävligt nervös. Film? Man visste ju vad det betydde hemma i Sverige. Men jag hoppades att han menade precis vad han skrev och inte hade några planer för något annat. Vilket jag inte trodde. Men man kunde ju inte vara säker.
- Zayn? Frågade Emila. Jag gjorde en förbryllat ansiktutryck.
- Ja..hur visste ..
- Ditt leende älskling, du ler bara så när du smsar med någon du tycker om! sa hon och skrattade.
- Jag tycker inte om Zayn , jag känner honom knappt! 
- Man kan ju tycka om en människa utan att vara kär i honom eller henne. Du träffade ju honom igår. Sa hon och log. Hon snackade som om hon vore min mamma. Men jag tyckte det va skönt att ha en "extra mamma" när min riktiga va så långt borta. 
- Jag ska träffa honom ikväll också... sa jag och tittade generat ner i bordet.
- Jag visste det!! Sa hon och skrattade ännu högre. Jag är så jävla avis på dig som får hänga med One Direction!! Sa hon och försökte se ledsen ut. Hon klarade det 2,6 sekunder sedan brast hon ut i skratt.
- Det va du som hade tungan i en av dom igår , inte jag , dessutom "hänger" jag inte med dom. Jag ska trffa Zayn bara! sa jag och fnissade.
- Jag vet , jag vet! Jag är typ världesn lyckligaste directioner! Sa hon och och log sitt största leende. 
.
-  Vad ska du göra ikväll då? frågade jag när Emilia lugnat sig.
- Ebba och Johanna ska ha något chillkrök ikväll , jag drar dit om jag pallar! sa hon och log. Ebba och Johanna var tvíllingar från Göteborg. Dom hade en lägenhet som låg en bit bort från våran. Det tog kanske 10 minuter att gå. Jag hoppades att Emilia skulle gå dit. Jag ville inte att hon skulle vara ensam.
.
- EMILIA, VAD FAN SKA JAG HA PÅ MIG? skrek jag från mitt rum. Jag stod i underkläder och en handuk omvirat om mitt blöta hår.
- Vad ska ni göra? frågade hon när hon ställde sig i dörröppningen.
- Kolla film ...
- Då ska du vara vardagsfin men ändå lite mysig. Ta dom nya jeansen och den där ljusgråa stickade tröjan till det. Och kanske det här halsbandet! sa hon och höll upp ett som hon tagit från min smyckes hängare. 
- Det blir skit bra! Tack!
- Bra att ha mig ibland? frågade hon och satte sig på sängen.
- Jafan! vad skulle jag gjort utan dig! sa jag och drog på mig jeansen.
- Ja vad skulle du gjort? 
.
Klockan sju stod jag framför min port och pratade med Zayn i telefon. Dom hade svårt att hitta till mitt hus. Men efter fem minuter kom bilen rullande och Zayn hoppade ur. 
- Hej! Sa han och gav mig en kram. Jag kramade tillbaka och nervositeten släppte lite.
- Hej , hur är läget? frågade jag.
- Jodå, man har ju repat sig från igår. Sa han och log. Själv då?
- Det är bra! savarade jag och vi gick mot bilen. Jag hoppade in i den och hälsade på han som körde. Han presenterade sig som Paul. 
- Har du ätit? frågade Zayn och jag skakade på huvudet. Jag hade varit för nervös för att äta. Ska vi köpa något på vägen kanske? fortsatte han.
- Ja det blir jättre bra! 
- Kinesiskt? frågade han och jag nickade igen.
- Ja det blir gott. sa jag blygt. Skärp dig Alex , du får bjuda till lite nu. Va lite trevlig och rolig tänkte jag. Han va så het att det inte gick att beskriva och nevositeten kom som en pil rakt in i min mage. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra!! :D

2012-09-28 @ 00:08:54
Postat av: Kajsa

A va braaaa,

2012-09-28 @ 18:11:48
URL: http://oneednoveller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0