Taken - Del 6

Vi satt och snackade långt efter vi ätit upp och jag var tvungen att gå på toa efter ett tag. Jag kom på att jag inte skickat iväg ett sms. Jag tvekade men skickade tillslut iväg " Hej , här är mitt nummer/ Alex ,tjejen du fick cigg av". Det kändes lite löjligt det jag skickat iväg men jag fick svar nästan direkt.  Det kändes konstigt att smsa med Zayn Malik från One Direction. Men samtalet flöt på och vi smsade ända tills jag somnade.

Veckan gick fort och plötsligt var det fredag , och det betydde fest! Efter skolan drog jag och Emilia hem för att fixa inför förfesten. Sedan skulle vi dra ut till en nattklubb som isabell fixat in oss på. Flera från skolan skulle vara där och ryktat sa även att William och hans gäng skulle ut ikväll. Därför va klänningsvalet extra viktigt ikväll. Det tog minst en timme innan jag bestämde mig för en svart klänning och ett par svarta pumps. Enkelt och snyggt! Emilia hade varit på en shoppingrunda dagen innan och fått med sig en blå klänning i spets hem. Den tänkte hon bära ikväll , även hon körde på svarta pumps. Hon hade ett guldigt halsband runt halsen och guldiga örhänge. Jag kärde helt utan smycke och satsade på en snygg handväska istället. Jag lockade håret och gjorde en snygg mörk sminking på mig själv. När vi båda va färdigfixade började vi med drinkarna. Det va det vanliga gänget som skulle ut , det vill säga: Jag, Emilia , Isabell , My , Johanna , Julia , Molly och Ebba.  Isabell och My var först på plats.
- Tja bruuudar , nu köööör vi! skrek Emilia och alla fyra tömde sina shotglas. Fem minuter senare kom även Johanna , Julia , Molly och Ebba in i lägenheten. Vi spelade hög musik och drack oss lagom fulla. 
- Dags att ta taxin till nästa ställe? frågade Emilia och alla nickade och svrade ja. Vi tog på oss våra jackor och begav oss ner till de två taxisarna som stod och väntade. Vi delade upp oss fyra i varje bil och åkte in mot stan. 
.
När vi hoppade ur bilarna drog jag min sinnjacka tätare omkring mig. Det va kallt och vi skyndade oss förbi kön. Isabell hade fixat så vi fick det. Vi kom in på den mörka klubben och jag log. Detta var min plats. Det var såhär jag hade roligt. Vi hängde av oss jackorna och en doft av varma människor och parfym slog mot oss när vi gjorde entre på dansgolvet. Jag och Emilia tappade snabbt bort dom andra men vi roade oss själva. Vi dansde och efter ett tag satte vi oss i baren. Bartändern gav mig en drink utan att jag bett om det.
- Jag har inte beställt än , sa jag och log mot honom. 
- Det är från killen där borta! sa han och pekade. Shit , det var Zayn. och jag som inte hade berättat för Emilia
-Tack då! sa jag till killen i baren och tog min röda drink. Jag smuttade på min drink och såg att även reste av killarna var runt Zayn.
- Okej , Emilia flippa inte nu! sa jag och hon tittade nyfiket på mig.
- Nej , jag lovar! sa hon efter jag tittat skeptiskt på henne.
- Härom dagen när jag och My fikade. Så kom Zayn fram..
- Den Zayn?! avbröt Emilia mig.
- Ja , låt mig brata Milia! sa jag och hon nickade.
- Han frågade mig om en cigg och är han fick paketet smuglade han ner en lapp med sitt nummer på. Och vi har smsat hela veckan och nu är han här. Dom andra killarna också för den delen. Det va han som skickade drinken till mig , okej? Emilia stod helt tyst sedan började hon småskrika.
- Du lovade att imte flippa! sa jag.
- Kom vi måste gå fram!! sa hon ivrigt och drog mig i armen.
- Emilia , vi kan inte bara rusa fram! sa jag och drog åt mig armen. Emilia var inte den blyga precis.
- Var det inte han som gav dig sitt nummer och skickade en drink? frågade hon.
- Jo det är ju faktsikt sant.
- Då så! komigen slöfock! sa hon och började dra i mig igen.
.
- Hej Killar! 
     Alex                                                                     Emilia

Många tjej namn nu. Men ni behöver igentligen bara hålla reda på Emilia, Alex och lite isabell. Resten kommer bara vara med i bakgrunden! 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ebba

sååååååå jävla bra , meeeeer!

2012-09-22 @ 18:29:17
Postat av: ebba andersson

OMG bästa novellen ever !!!!!

2012-09-23 @ 13:43:46
Postat av: julia

har haldrig läst en så bra novell som dennn, kan inte vänta till nösta del ! :) <333333

2012-09-23 @ 13:44:20
Postat av: Linn

när kommer nästa del, kan inte vänta längre :D

2012-09-23 @ 13:45:21
Postat av: Malin

Jävlar vad bra dennna novellllllen ärrrrr! :)

2012-09-23 @ 13:45:43
Postat av: lovissa

SKIRV EN BOK KVINNA!!!!!

2012-09-23 @ 13:46:04
Postat av: Sara

VILL HA NÄSTA DEL NU!!!!!

2012-09-23 @ 13:46:32
Postat av: bea

Skiit super mega bra vill bara ha mer!!!!!!

2012-09-23 @ 22:52:09
URL: http://takenbyou.blogg%20se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0