Taken - Del 5

Zayn's perspektiv
Vad va odsen att jag skulle se samma vackra tjej en gång till i denna stora stad? Men där satt hon med en cigarett i handen och såg otroligt snygg ut. Jag va blyg och tänkte först gå därifrån. Men sedan ångrade jag mig. Jag skulle säkert aldrig få se henne igen. Så jag bestämde mig för att gå fram och göra något. Och det va precis det jag gjorde.

Alex's Prespektiv
Han tog en cigg, sa tack och försvann bort igen. 
- Va det där Zayn? frågade My och såg intensivt på mig. My var inte heller lika galen i One Direction som Emilia och gänget.
- Ja , jag såg honom igår också. Så himla konstigt att han kommer fram! sa jag och skrattade. Jag öppnade Cigarett paketet och såg en lapp. Jag tog upp den och läste snabbt. Han hade skrivit sitt nummer, sitt namn och att han tyckte att jag va söt. Det stod även att om jag ville kunde jag smsa honom. Gud va gulligt , tänkte jag. Emilia hade nämnt att Zayn va den blyga  och det märktes verkligen. Men jag? varför jag? Han kunde välja vem han ville och han gav sitt nummer till mig. Det kändes som cafeet börjat snurra och jag kunde inte alls konsentrera mig på vad My sa.
- Du , säg inte till någon att Zayn kom fram. Okej? sa jag och My nickade.
- Vill du undvika kaos? frågade hon och log. Jag nickade, det det va skönt att hon förstod. Men jag sa inget om lappen till My. Det va bättre att ingen visste. Jag var inte ens säker på att jag skulle smsa honom. Han skämtade säkert bara , eller va han seriös? Det kunde han inte vara. Han kunde ju som sagt få vem han ville.
.
Jag kom innanför dörren och sprakade av mig mina skor. Jag slogs av en stark matdoft.
- Hej! Skrek Emilia frön köket.
- Hej , vad lagar du? frågade jag och gick in i köket.
- Fisk, ärtor, kokt potatis och sås! sa hon glatt. Jag gav henne en kram och svarade:
- Låter gott , ska jag duka?
- Ja gärna , ställ fram vatten och salt också! 
.
Vi satt och snackade långt efter vi ätit upp och jag var tvungen att gå på toa efter ett tag. Jag kom på att jag inte skickat iväg ett sms. Jag tvekade men skickade tillslut iväg " Hej , här är mitt nummer/ Alex ,tjejen du fick cigg av". Det kändes lite löjligt det jag skickat iväg men jag fick svar nästan direkt.  Det kändes konstigt att smsa med Zayn Malik från One Direction. Men samtalet flöt på och vi smsade ända tills jag somnade.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag måste säga, meeeer.

2012-09-19 @ 20:52:02
URL: http://oneednoveller.blogg.se
Postat av: desperat tjej

NÄSTA DEL NU.

2012-09-20 @ 10:23:30
Postat av: ebba

när kommer nästa del????

2012-09-20 @ 10:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0