Taken - Del 4

- Jaha, han såg väl rätt bra ut! svarade jag och log tillbaka mot Emilia.
- Ja , och nu kan ju Molly fixa in oss på festerna som treorna har...Asså om dom nu blir tillsammans! sa hon och skrattade.
- Du behöver ju inte överdriva , han tog ju bara hennes nummer! svarade jag.
- Jaja , men jag tvivlar inte en sekund på att dom kommer bli ett par! Sa hon.
 

Nästa morgon ringde alarmet klockan sju och jag satte ner mina kalla fötter i den lurviga mattan. Jag stängde av den irriterande ringsignalen och bankade i väggen på Emillia. Jag hörde ett högt stön från hennes rum och skrattade. Jag gick till gaderoben och innan jag hade gått och lagt mig kvällen innan hade jag vikt in all nytvättad tvätt. Så jag hade en del att välja på plus allt nyinhandlat i helgen. Det blev ett par slita ljusa jeans. En svart shorta med en svart bandeau under. Jag satte på mig några vanliga ringar på fingrarna och gick ut för att rosta mig en macka. Emilia kom ut och såg trött ut i ögonen.
- Blev det sent igår? frågade jag.
- Ja , den svenska uppstasen tog ju halva natten. Sen fastnade jag vid datorn. Så jag kom väl inte i säng förens fyra inatt... Sa hon och gäspade.
- One Direction klipp? frågade jag och hon log ursäktande.
- Men Zayn är såååå het Alex!!! Jag kan inte sluta titta på honom!!!! sa hon och jag skrattade. Emilias telefon ringde och jag såg att det stod Isabell på displayen.
 
- Min tyska är instäld. Sa hon när hon la på. Jag tittade avundsjukt på henne och hon log retfullt tillbaka.
- Jaja , men då får du fixa middag ikväll! sa jag och gick in på toaletten. Jag satte upp håret i en hög toffs och sminkade mig. Sedan borstade jag tänderna och tog några sprut av min Escada parfym.
- Vi ses sen! sa jag och drog på mig conversen och min skinnjcka.
- Ja! sa Emilia och samma sekund som jag stängde dörren kunde jag höra hög One Direction musik från vår lägenhet.
.
- Jag orkar inte matten! Gnällde jag till My. Det va sista lektionen för dagen och jag övervägde att skolka.
- Inte jag heller , svarade hon. 
- Vi skiter i det och tar en fika istället! sa jag och hon nickade glatt. Vi tog ut våra datorer och böckerna som vi behövde till läxorna och begav oss mot bussen.
.
En kavrt senare hade vi beställt vars en frappino och satt på utesarveringen. Jag tände en cigg och bjöd My på en. Jag var inte beroende av rökning men jag tyckte det va mysigt att ta en cigg på utesarveringar. En kille med luvan uppe närmade sig oss. Jag mötte hans bruna ögon och kände direkt igen dom. Och han kände igen mina , det såg man.
- Hej , ursäkta skulle du kunna bjuda på en cigg? Frågade han lite skamset.
- Ja...självklart.. Sa jag förvånat och famlade i jackfickan efter paketet. 
.
Zayn's perspektiv
Vad va odsen att jag skulle se samma vackra tjej en gång till i denna stora stad? Men där satt hon med en cigarett i handen och såg otroligt snygg ut. Jag va blyg och tänkte först gå därifrån. Men sedan ångrade jag mig. Jag skulle säkert aldrig få se henne igen. Så jag bestämde mig för att gå fram och göra något. Och det va precis det jag gjorde. 
 
 

kommentera så kommer nästa del fortare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar starkt att i börjat skriva , dina noveller har alltid varit mina favoriter!

2012-09-18 @ 18:56:54
Postat av: Kajsa

MEeer.

2012-09-18 @ 20:36:24
URL: http://oneednoveller.blogg.se
Postat av: Eva

Super bra !!

2012-09-19 @ 18:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0