Taken - del 3

Zayns Perspektiv.
Jag mötte den söta tjejens blick i någon sekund sedan vände jag mig till Niall som hade sett samma tjej som jag.
- Pax! sa jag snabbt och Niall tittade på mig.
- Faaaan Zayn , jag såg henne först! sa han och lät som en femåring.
- Syn , jag paxade först! svarade jag och boxade honom på armen. Men när jag tittade åt flickans håll va hon borta.

Alex Perspektiv

Jag vände blicken och fortsatte gå. Det känndes som det precis hänt något som inte gick att beskriva. Zayns ögon hade borrat igenom mitt skal och titta rakt in på min nakna själ. Men det va säkert bara inbillning. Jag hade väl haft löv i håret eller något mellan tänderna och det var säkert därför han stirrat. När jag kom hem insåg jag att jag hade läxor upp över öronen. Så jag startade datorn och la fram alla böckerna. Sedan gjorde jag en macka med ost och sylt och satte mig med min svenska uppsats. 
.
Klockan fem steg Emilia in i lägenheten. Hon luktade fräscht efter duschen på gymmet och jag kunde känna hennes DKNY parfym ända till köksbordet.
- Hej! ropade jag.
- Hej! ropade hon glatt tillbaka. Jag köpte med pizza hem! 
- Du är typ världens bästa! sa jag till henne när hon kom in med två pizza kartonger. 
- Jag vet. Sa hon och skrattade. Hon satte en kartong framför mig och gav mig en kniv. Jag sköt undan datorn och började skära i min Vesuvio. Jag hade funderat på att berätta för Emilia om att jag sett Zayn och Niall men hade bestämt mig för att inte nämna det. Det hade bara blivit ett jävla liv då.
- Trevlig lunch vi hade idag , din turdag Alex! sa hon och log sitt största leende.
- Jadå! svarade jag och koncentrerade mig på att få med all skinka som tillhörde pizzabiten.
-  Den kortare killen som tydligen hette Patrik hade kommit fram till Molly efter lunchen och frågat om hennes numer berättade My när vi gymmade. Sa Emilia och drack lite coca cola ur burken.
- Jaha, han såg väl rätt bra ut! svarade jag och log tillbaka mot Emilia.
- Ja , och nu kan ju Molly fixa in oss på festerna som treorna har...Asså om dom nu blir tillsammans! sa hon och skrattade.
- Du behöver ju inte överdriva , han tog ju bara hennes nummer! svarade jag.
- Jaja , men jag tvivlar inte en sekund på att dom kommer bli ett par! Sa hon.


kort del , men hinner inte mer nu! Puss

Kommentarer
Postat av: Natalie

Åh va bra kapitel! De e så spännande mellan Zayn och henne. Inte för att verka typ tjatig, Men jag längtar verkligen till nästa del!

2012-09-13 @ 19:50:47
Postat av: Kajsa

Fortsätt det är jättebra

2012-09-13 @ 21:13:09
URL: http://oneednoveller.blogg.se
Postat av: Saga

Jättebra!! Mera!!

2012-09-13 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0