Taken - Del 2

- vi går i tvåan , och ni är treor va? svarade Emilia.
- Exakt! svarade han och tog en bit potatis på gafflen. Samtalet flöt på och vi fick reda på att den lilla starka killen och William kom från Malmö. Inte alls långt ifrån vår lilla håla. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagen sista lektion var matte. Men mycket matte blev det inte eftersom Liam tydligen tweetat Emilia. Det blev ett jävla liv på tjejerna. Dom skrek och skrattade och skrek lite till. Jag log också , för att dom såg så sjukt störda ut. Matte va inte mitt starkaste ämne så det gjorde ingenting att lektionen blev förstörd. Jag satt oftast och kladdade i mitt block när läraren hade genomgång. Jag hade faktsikt lyckats somna en gång men då hade jag fått en hård arbåge i revbenen av Emilia och en sur blick från elefanten (det va så vi kallade matteläraren). Efter skolan skulle Emilia iväg till gymmet , så jag tog en promenad och ledde cyklen hem. Jag va inte mycket för att träna. Jag va lagom smal av naturen och hade aldrig riktigt tyckt om att träna. Jo fotboll förstås. Men det hade jag uppehåll med nu när jag pluggade i London. Det va en av sakerna jag saknade med Sverige. Min mamma och min pappa och mina två äldre brödrar också. Men jag hade haft turen att få åka med min bästa vän och även dela lägenhet med henne. Mitt långa bruna hår blåste kring mitt huvud och gjorde det svårt att se och PANG. jag hade gått rakt in i någon. 
- Men gud, ursäkta! sa jag och tanten jag krockat med blängde surt på mig.
- Se dig för! sa hon surt och gick iväg. Dagens ungdomar! muttrade hon till sin lika sura vännina.
- Jävla kärring.. sa jag tyst och fortsatte att gå. Jag hade varit i London  ungefär en månad och jag skulle vara där i ett år. Klassen va jätte bra och vi hade lärt känna varandra snabbt. Isabell var nog den vi kommit närmst. Men även Ebba, Johanna, Molly , Julia och My va jätte trevliga.  Jag hörde skrik genom mina hörlurar och drog snabbt dom ur öronen. 100 meter fram stod det ett 40-tal tjejer och skrek. Jag gick närmre för att se vad som hände. I mitten av klungan stod två killar. Jag kännde direkt igen dom från Emilias posters. Zayn och Niall. Det va som om jag hade ropat deras namn eller något för plötsligt stirrade dom båda på mig. Jag kollade om jag hade gylfen öppen eller något i näsan. Men det hade jag inte. En kort sekund som kändes som en evighet mötte jag ett par chokladbruna ögon.
.
Zayns Perspektiv.
Jag mötte den söta tjejens blick i någon sekund sedan vände jag mig till Niall som hade sett samma tjej som jag.
- Pax! sa jag snabbt och Niall tittade på mig.
- Faaaan Zayn , jag såg henne först! sa han och lät som en femåring.
- Syn , jag paxade först! svarade jag och boxade honom på armen. Men när jag tittade åt flickans håll va hon borta.
 

Kommentarer
Postat av: miranda

ååh herregud, snälla nästa kapitel kommer snart ? sjukt bra ! :)

2012-09-12 @ 17:58:01
URL: http://ourdirection.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0