Taken - Del 10

Ska vi köpa något på vägen kanske? fortsatte han.
- Ja det blir jättre bra! 
- Kinesiskt? frågade han och jag nickade igen.
- Ja det blir gott. sa jag blygt. Skärp dig Alex , du får bjuda till lite nu. Va lite trevlig och rolig tänkte jag. Han va så het att det inte gick att beskriva och nevositeten kom som en pil rakt in i min mage.

Vi hade handlat maten och satt nu i Zayn soffa och kollade x factor. Det var första showen jag såg så jag visste inte namnet på någon. Men ett pojkband med fyra killar som sjöng en queen låt var duktiga. Vi datt ganska nära varandra i soffan. Han luktade svagt av parfym och hans skratt var så jäkla underbart. 
- Harry hade kul med din kompis igår! sa Zayn och ännu en gång fick jag höra hans skratt.
- Dom hade roligare senare , då hade du redan gått! sa han.
- Vad menar du? 
- Vet du inte? Sa han och såg besvärad ut.
- Harry kom typ hem fem imorse , han och Emilia hade varit i er lägenhet.
- Va?! sa jag och skrattade. Du skojar?
- Nä , helt seriös! Sa han och skrattade igen.
- Hon har inte sagt något!! sa jag, lite irriterad för att hon inte berättat. men jag tcykte mest det va sjukt roligt.
.
Jag vaknade med ett ryck. Jag låg i sofan med Zyan tätt in till mig. Vi låg sked och ha hade armen runt mig. Mobilen som låg på bordet vibrerade som fan. Vi måste ha aomnat.
- Hej! svarade jag.
- Vart är du?! sa Emilia och lät orolig.
- Hos Zayn tror jag. Svarade jag tyst för att inte väcka Zayn.
- Vadå tror?
- Jag är nyvaken okej? sa jag irriterad.
- Klockan är fyra, du måste u berätta vart du sover. Jag blir ju orolig! Sa hon.
- Jag är inte den ända som inte berättar saker. God natt! sa jag och la på.  Jag kröp tätt intill Zayn igen. Vi hade stängt av tvn och snackat hela kvällen. Det va skönt med Zayn för han gjorde allt så lagom, han var inte så på som vissa killar är. Det va hur mysigt som helst att bara känna att han va nära och höll om mig. 
- Vem var det? viskade han. Hans ögon var fortfarande stängda.
- Emilia..

Jätte kort del , men kände att jag behövde få ut en del iaf. Bättre än inget eller?
Är supertrött efter helgen och ska sova nu. Så har inte läst igenom..
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0