Taken - Del 17

- Pizza med hemkörning? vi orkar inte gå ut va? 
- Nej , pizza blir perfekt! sa jag. Vad var det med Zayn? Och varför mådde jag så himla bra när jag va med honom? Även fast allt negativt hänt fick han mig att le.

Jag vakande av det att kinden gjorde ondare än någonsin. Jag had legat på den hela natten och nu bultade den någon sjukt. Jag satte mig trött upp i sängen och Zayn låg fortfarande och snusa sött på sin kudde. Jag klev upp och snodde hans morgontoffler. Jag gick ut i det vita badrummet och fick en shock när jag såg mig i speglen. Jag stirrade på spegelbilden som jag knappt kände igen. Partiet där Emilias fickertoppar träffat var helt blått. Tårar kom och fyllde mina ögon och dom blev alldeles blanka.
- Nej , inte gråta! sa jag till mig själv och blinkade bort tårarna igen. 
- Är du där inne Alex? frågade Zayn och kände på handtaget. 
- Ja, bli inte rädd när jag kommer ut! Sa jag och jag kunde nästan se Zayns ansiktsuttryck utanför dörren.
- Va? Vad menar du? 
- Du får se! svarade jag och vred sagta om låset. Jag mötte Zayns blick och såg att han kände smärta. Det gjorde ont i mig att se honom ledsen. 
- Hur mår du? frågade han försiktigt.
- Det är bra , jag mår bra! svarade jag och det kändes faktiskt så. Visst jag var helt blå under ögat och det var min "bästa väns" fel. Men jag kände inte för att deppa ihop för det. Jag tänkte inte låta det förstöra min dag. 
-  Jag är helt ledig idag , ska vi hitta på något? frågade han och jag nickade. 
- Ja, jag vill shoppa! utbarst jag och han såg lite skeptiskt på mig. 
- Ingen bra ide, vi kommer antagligen att fastna bland massa tjejer! Sa han och skrattade.
- Okej, men kan vi inte gå ut ikväll? du kan fråga killarna och jag kan ta med Isabell eller My. 
- Ja det va riktigt längesen man va ute! Men My? frågade han och höjde ögonbrynen.
- Ja, hon som satt på cafeet när du fick en cigg av mig! sa jag och tänkte en stund.
- Jag kommer inte ihåg hur hon ser ut, jag hade nog bara mina ögon på dig! sa han och blinkade med ena ögot. Vi båda började skratta och jag knuffade till Zayn,
- Men då behöver jag en ny klänning! Så jag ska ut och shoppa och du får roa dig med Niall eller Liam så länge! sa jag och drog på mig mina  ljusa jeans. 
- Så du bara överge mig? sa han och gjorde ett försök att se ledsen ut.
- Du kommer få mer än nog av mig ikväll , förfest här? frågade jag och Zayn brast ut i gapskratt. Jag var tvungen att tänka efter vad jag sagt. 
- Jag menade inte att du skulle få mig på det sätter, ditt pervo! sa jag och slog honom på axlen. 
.
Jag hade varit inne i varje affär som kunde tänka sig ha en snygg klänning. Jag hade gått runt på westfield hela dagen. När jag var på väg ut ur köpcentert när jag gett upp såg ja den hänga i ett skyltfönster. Helt täckt av silvriga paljetter. Jag skyndade mig in i butiken som spelade Ed Sheeran på låg volym. Jag hittade klänningen på en galje nära ingången. Jag tog fram min storlek och gick mot provrummet. Jag drog klänningen över huvudet och lät det silkiga tyget glida ner över rumpan. Det var kärlek vid första ögonkastet.

Kommentarer
Postat av: :D

läst igenom alla dina inlägg på hela bloggen , du skriver så otroligt bra!mera:D

2012-11-28 @ 21:57:04
Postat av: Emilia

när kommer nästa???

2012-12-14 @ 17:50:40
Postat av: Jessika

Men herregud vad bra du skriver!! Blir ju så avundsjuk.... Jag får rysningar vid varända mening så jag vill ju bara läsa mer och mer!!

2012-12-21 @ 21:39:18
Postat av: manda

När kommer nästa del?
Måste veta vad som kommer hända!!
Btw, du skriver jääätte bra!!!!!
Skriv oftare snälla!

2013-01-01 @ 19:07:24
Postat av: Novellblogg

Jätte bra!!!

Läs gjärna min novell:)

2013-01-03 @ 18:26:26
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: Emma

MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

2013-01-05 @ 00:31:55
URL: http://onedirectionnovellerilove.blogg.se
Postat av: Anonym

Fin blogg!

2013-01-09 @ 23:46:57
URL: http://thedaylight.blogg.se
Postat av: Anonym

Mermer

2013-02-02 @ 08:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0