Taken - Del 15

- Niall , säg nu! sa jag skarpt.
- Okej ... Emilia. Men du får inte säga till Harry. Han kommer döda mig. Sa han engsligt.
- Emilia?!?

Jag stirrade på honom , sedan började jag asgarva. Nu var det han som tittade shockat på mig.
- Seriöst Emilia? frågade jag.
- Ja? svarade han. Han tittade intensivt på mig när han väntade på svar.
- Hon är min bästa vän , men seriöst. Du vill inte vara med henne. Hon gör säkert detta bara för att göra Harry avundsjuk. Sa jag och nu var jag allvarlig. Han såg ledsen ut.
- Tror du? frågade han och tittade ner.
- Jag är ledsen Niall , men hon är ingen bra tjej för dig. Jag vet inte hur jag ska formulera detta utan att låta som världens värsta bästavän. Men Emilia kör alltid den på alla killar. Hon bråkar med dom sen försöker hon göra dom avundsjuka. Så snälla , avlsuta det ni har innan du blir sårad! sa jag och kramade honom. Han kramade hårt tillbaka och jag kände att hans käkben var spända.
- Ska jag gå dit nu? frågade han.
- Ja , gör det! Sen ringer du mig? svarade jag och släppte taget.
- Jag lovar! sa han och försvann ut ur lägenheten. 
Jag var så arg så att höll på att srpängas. Jag gick rundor i Zayns lägenhet eftersom jag var för arg för att sitta still. Hur fan kunde hon göra såhär? Mot världens snällaste kille? När Niall ringde tänkte jag springa raka vägen hem och skälla ut henne. Just när den tanken slog mig ringde telefonen. 
- Hej , hur är det? svarade jag eftersom jag såg att det var Niall.
- Hej , det är bra... Vi pratade och kom båda fram till att vi skulle "göra slut" eller vad man säger. Jag är påväg därifrån nu. Sa han och han lät ganska lättad.
- Okej, nämnde du vad jag sagt? frågade jag.
- Ja , eller jag frågade om hon utnytja mig men jag sa inte att det va du som sagt det. Hon svara nej men att hon nog hade kännslor för någon annan. Jag tror det är Harry. Men du hade rätt hon utnytja mig. Tack för att du sa till! Sa han och nu lät han till och med lite glad.
- Vad bra att det löste sig, är det säkert att du är okej?
- Ja , jag tror inte jag och Emilia hade något gemensamt ändå. Men hon var söt! sa han och skrattade lite.
- Okej , men vi ses Niall!
- Ja , och tack igen , hejdå! sa han och la på. 
.
Jag rusade in i lägenheten. Emilia satt vid köksbordet med datorn framför sig. Hon tittade upp på mig och såg att jag var arg.
- Vad är det? frågade hon.
- Du , hur fan kan du utnytja Niall?! skrek jag.
- Det var du eller hur? Det va du som sa till Niall att dumpa mig? sa han och reste sig upp. Hennes ton när hon sa det va vassare än en kniv.
- Ja det va jag, men du var bara tillsammans med honom för att göra Harry avundsjuk. Seriöst Emilia när ska du växa upp?!
- Varför lägger du dig i?! 
- För att Niall är min vän, jag bryr mig om honom? 
- Jag med! sa hon och jag fnös.
- Och därför tänkte du utnytja honom och krossa hans hjärta?! 
- Har du tänkt på att jag kanske faktsikt gillade honom? jag fnös igen.
- Oh nej du kör inte den på mig!! Du är en falsk jävla slampa! skrek jag. Det sissta ångrade jag direkt när jag sagt det.
- Amen dudå? tror du att du är så jävla perfekt? Du ska va min bästa vän och så går du och säger till min kille att han ska dumpa mig?! det är du som är en jävla äcklig svikare. 
- Du kallar ju mig för din bästavän och så berättar du inte ens. Hur fan tror du det kändes när Niall sa det?! frågade jag. Vi stod ganska nära varandra.
- Varför sa han det till dig? frågade hon i normalt samtalston.
- För att vi kysstes , han fick dåligt saa...AJ!!! skrek jag , jag hade fått en bitchslap av Emilia och min kind bulltade. Tårarna steg i mina ögon och jag tog mig förkinden.
- Gud förlåt.. sa hon och tog ett steg närmre mig. 
- Håll dig borta från mig! sa jag och tårarna började spruta. Jag sprang in på mitt rum och låste dörren. Jag slängde ner massa kläder i en stor sportbag.
- Alex förlåt! Det va inte meningen! Förlåt! Sa Emilia utanför dörren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0