Taken - Del 14

- Vart har du varit? sa Zayn med hes röst när jag kröp ner under täcket.
- I köket, Zayn..
- Ja?
- Jag kysste Niall...

Zayn tände lapman och tittade på mig.
- Du gjorde vadå? frågade han.
- Jag vet inte vad som flög i mig, det va så jävla konstigt! sa jag och han höjde ena ögonbrynet.
- Så du bara gick fram till honom och kysste honom helt oförberett? 
- Ja.. svarade jag och han skrattade. 
- Amen Alex så kan du ju inte göra , stackars Niall. Han måste blivit så förvånad.
- Jo , han bara sprang iväg. Men det va bara en kyss. Inget mer! sa jag och Zayn släckte lampan igen. 
- Du får snacka med honom imorgon. Du är så jävla konstig! det är därför jag tycker om dig! Godnatt! sa han och vände sig om.
- Jag är inte konstig , du kan vara konstig! sa jag och fnissade. Sedan la jag huvudet mot kudden och somnade.
.
Jag vakande av att telefonen viberarde. På skrämen stod det Niall. Jag gnuggade mig i ögonen och svarade med morgonröst.
- Hej Alex , kan jag komma till dig nu? frågade han. Han lät sterssad.
- Jag är hos Zayn! 
- Jag vet , men alla är i studion och jag vill prata med dig!  
- Ja visst , kom du. Nu eller? frågade jag.
- Ja jag är hos dig om 10! sa han. 
- Okej, ta med dig något att äta! svarade jag och skrattade.
- Visst , vi ses snart! sa han och la på.  Jag gick upp och satte på mig mina jeans. Men Zayns tröja behöll jag på. Jag tog dock på mig min behå under. Sedan satte jag upp håret i en stor knut. 
.
Niall kom in i köket. Han var väldigt snygg idag. Han hade en svart långärmad tröja och ett par chinos. Jag kände doften av hans parfym när han ställde en starbuckspåse framför mig. 
- Hej! sa jag. Han log.
- Hej! svarade han och satte sig bredvid mig vid köksön. 
- Förlåt för igår. Det va dumt! sa jag och tog en klunk av min chai som Niall visste att jag älskade.
- Förlåt själv , jag borde inte bara ha gått sådär.
- Varför gjorde du det? asså varför gick du menar jag?
- Jag ja .. det spelar ingen roll igentligen. Men det va bara en kyss va? det betyder inte mer va? Frågade han. 
- Nej , bara en oskyldig kyss. Svarade jag och han andades ut. 
- Jag måste gå nu! sa han och reste på sig. Jag följde honom till dörren. Han tog på sig jackan och knöt sina sneakers. Han vände sig om mot mig och kollade mig i ögonen. Sedan gick han fram och kysste mig. Utan någon förvarning alls. Jag blev så förvånad att jag först bara stod stilla. Men sedan besvarade jag kyssen. Jag kände 100 fjärilar  vakna till liv i magen. 
- Gud förlåt! sa han och släppte taget om mig. 
- Be inte om ursäkt!
- Jo , för jag har tjej Alex, och du får mig att vilja ha dig mer än henne. Det är inte ditt fel. Förlåt att jag kysste dig. sa han och jag blev helt ordlös. Jag stod bara med ögonebrynen höjda och öppen mun. 
- Du..har ..flickvä...vem då?
- eller vi är inte tillsammans. Men vi har något på gång. Men jag kan inte säga det. För jag har gjort en dum sak...
- Niall , säg nu! sa jag skarpt.
- Okej ... Emilia. Men du får inte säga till Harry. Han kommer döda mig. Sa han engsligt.
- Emilia?!?! 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ÅH va bra mer.

2012-11-12 @ 08:05:00
URL: http://oneednoveller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0