Taken - Del 13

- gå inte in där , gå inte in där. Viskade jag. Men den korkade tjejen i filmen gick självklart in i det ödelagda huset. Det kom läskig musik och jag borrade in mitt huvud i Nialls tröja. Hans grepp om mig blev hårdare och när det kom ett monster ur garderoben hoppade även Niall till. Han luktade otroligt gott och han var ganska snygg ikväll. Han hade mörka jeans på benen och en långarmad tröja som han kavlat upp på armarna. Tröjan var benvit och hade knappar vid halsen. Jag kunde höra att han fortfarade andades snabbt efter han blivit skrämd.

Filmen va slut och jag var ganska rädd.
- Zayn? viskade jag efterson Niall , Liam och Harry somnat.
- Ja? svarade han.
- Kan jag sova över? jag vågar inte gå hem. Sa jag och han skrattade.
- Klart! sa han och reste på sig. jag tog mig ur Nialls grepp och reste också på mig. Jag tog med några chipsskålar  med mig och gick ut i köket. 
- Soffan eller dubbelsängen med mig? fågarde han. 
- Dubellsängen. Jag vågar inte sova på soffan själv. Dessutom är soffan nog ganska upptagen. Han kikade ut i vardagsrummet och nickade.
- Så mysigt! sa han och gav mig en kram.
- Jag är så jävla glad att jag har dig Zayn , du är verkilgen som en bror. Sa jag. Han svarade inte men hans grepp om mig blev hårdare. Sedan släppte han taget och log sådär som bara Zayn kan. 
- Kan jag låna en t-shirt? frågade jag. 
- Ja, men ska jag låta dom sova kvar på soffan eller ska jag väka dom? 
- Ja låt dom sova kvar, dom är så söta när dom sover! sa jag och skrattade. 
.
Jag vakande och insåg att det var kolsvart ute. Jag kollade min telefon och jag hade fått ett sms från Emilia. Jag svarade att jag var hos Zayn eftersom hon undrade vart jag var. Jag reste mig upp och tassade ut i köket. Golvet var kallt och jag önskade att jag hade snott Zayns morgontoffler. Jag tog ett glas och fyllde det med vatten. 
- Kunde du inte heller sova? frågade någon och jag höll på att tappa ut vattnet så red jag blev. Jag vände mig om och där stod Niall.
- Shit vad du skräms! sa jag och skrattade åt mig själv.
- Förlåt! sa han och kom närmre.
- Det är lugnt! svarade jag och tog en klunk vatten. Sedan satte jag ner glasen och gick lite närmre honom. Jag tog det sissta steget och kysste honom.Han besvarde kyssen och särade lite på läpparna. Hans händer placerade han längst ner på min rygg, Jag hade mina armar runt hans hals och jag tryckte mig närmre honom. Men sen va det som om han insåg något och stelna till. Han avsluta kyssen och tittade på mig med engsliga ögon. 
- Förlåt! sa han och vände om. Jag såg honom försvinna ut ur lägenheten. Jag stod förvånad kvar. Vad hade precis hänt? Hade jag kysst Naill? fy fan vad stört...Jag tassade tillbaka till sängen.
- Vart har du varit? sa Zayn med hes röst när jag kröp ner under täcket.
- I köket, Zayn..
- Ja?
- Jag kysste Niall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0