Taken - Del 12

- Förlåt endå! sa hon.
- Det gör inget , kom och kolla film med mig istället! sa jag och hon sken upp. Hon kröp ner under täcket och la sitt huvud mot min axel.

Det har hänt så mycket på dessa två månaderna. Jag och Zayn träffas nästan varje dag. Han och jag har kommit varndra så jäkla nära. Han är som en bästa vän och en bror. Visst hade vi försökt att vara mer än vänner. Men det hade inte funkat. Han ät som en bror och man dejtar inte sina bröder. Harry och Emilia hade träffats någon gång efter den kvällen på klubben. Men senast dom träffades hände något som varken Harry eller Emilia vill prata om. Jag hörde bara massa skrik från Emilias rum. Sen kom Harry ut ur rummet han tittade ursäktande på mig sedan gick han.  Jag försökte fråga henne efter men hon sa bara att hon inte ville prata om det. Så jag frågade inte mer. Nu träffar hon en hemlig kille. Eller hon vet inte att jag vet att hon träffar någon. Men det är ju inte så svårt att lista ut. Hon har ett fett smile när hon får sms. Hon går ofta iväg och snackar telefon i flera timmar och hon smyger ut på nätterna. Som om jag vore hennes stränga mamma som inte låter henne gå ut när hon själv ville. Vi har glidit i från varandra på ett sätt jag aldrig trodde vi skulle. Vi är fortfarande bästa vänner. På ytan i alla fall. Men vi har så mycket hemligheter för varandra. Jag kan väl inte påstå att det är hennes fel. Jag gör inte heller så mycket för att vi inte ska glida i från varandra. 
Under tiden jag och Emilia gled längre ifrån varandra kom jag närmre Zayns fyra bästa vänner. Det vill säga Harry, Liam , Louis och Niall. 
.
- Skicka Chipsen Niall , bad Zayn. Niall gav motvilligt skålen med chips till Zayn och jag skrattade åt honom. Vi satt i Zayns lägenhet och hade laddat upp med massa godheter. Killarna hade haft en tuff vecka och behövde en filmkväll. Jag hade fixat allt och förberett när killarna vatt i studion. Louis hade dock bestämt sig för att spendera sin ledia kväll med sin flickvän. Vilket jag förstod. De hade inte så mycket tid att spendera med varandra så dom tog varje sekund dom fick till varandra. Jag satt uppkrupen i soffan nära Zayn och Niall. Eftersom jag hade låtit killarna välja film blev det självklart en skräckis. Jag var ganska lättskrämd och tyckte inte jätte mycket om skräckfilmer. Någon i filmen skrek och jag hoppade en halv meter upp i luften och landade ännu närmre Niall.
- Rädd? viskade han och la armen om mig. Han skrattade åt mig när jag nickade. Harry och Liam halvlåg i andra soffan och Harry var mer intreserad av sin telefon än filmen.
- Harry, du vet reglerna! sa Liam.
- Jaja , jag får inte fråga om filmen om jag håller på med mobilen. Men jag lägger ner den nu! sa han och stoppade ner den i byxfickan.
- Duktig pojke! sa Liam och klappade honom på huvudet som en hund. Harry slog undan handen och försökte se lite sur ut. Vilket gick sådär. 
- gå inte in där , gå inte in där. Viskade jag. Men den korkade tjejen i filmen gick självklart in i det ödelagda huset. Det kom läskig musik och jag borrade in mitt huvud i Nialls tröja. Hans grepp om mig blev hårdare och när det kom ett monster ur garderoben hoppade även Niall till. Han luktade otroligt gott och han var ganska snygg ikväll. Han hade mörka jeans på benen och en långarmad tröja som han kavlat upp på armarna. Tröjan var benvit och hade knappar vid halsen. Jag kunde höra att han fortfarade andades snabbt efter han blivit skrämd

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Super bra!

2012-11-03 @ 23:23:36
Postat av: One Direction Gifs

http://onedirectionfunnygifs.tumblr.com

2012-11-05 @ 19:58:20
URL: http://onedirectionfunnygifs.tumblr.com
Postat av: Lisa

Omg mer mer mer skriv mer jag dör snälla skriiiiiv

2012-11-05 @ 21:39:26
Postat av: Moa

Sjukt bra!
Gillar du Justin bieber tycker jag att du ska vara lite snäll och gullig och kanske börja läsa min nya novell blogg som har kommit till kapitel 3.
Kommentera/sprid/följ! :)

2012-11-07 @ 17:26:55
URL: http://jujustory.blogg.se
Postat av: Elise

Gud snälla skriv mer!!!!!!! jag döööööör!
Vadå, blir Zayn "svartsjuk" nu eller???? SKRIV PLEASE!!!!!!!!!

2012-11-10 @ 18:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0