You've got that one thing - del 1

Mitt namn är Abby. Jag var arton år då. Då jag träffade min bästa vän för första gången på 6 år. När jag va tolv flyttade jag ifrån Wolverhampton. Jag, min pappa, min bror och mamma flyttade in i en lyxig villa i London. men när jag va sjutton tog min mamma livet av sig. Fölåt för att det är så många åldrar nu. Men jag tänkte förklara innan jag börja berätta vad som hände den där sommaren 2012. Som sagt tog min mamma livet av sig strax innan min artonårs dag. Och det var jag som hittade henne. I badrummet i den lyxia gula villan. Strax där efter köpte pappa en lägenhet mitt i London till mig och min vän Julia. Jag klarade helt enkelt inte av att vara där. Och jag tycker fortfarande inte om att hälsa på. Och jag har inte varit inne på toaletten där uppe sedan den dagen. Jag är ledsen men också riktigt arg och besviken på min mamma. Men nu tänkte jag berätta om vad som hände den där sommaren.
.
Jag vaknade och kände att det skulle bli en bra dag idag. Jag satte mig upp och ränkade på fingrarna. Exakt en månad sedan hon dog. Men idag skulle inte hon få förstöra för mig. Jag hoppade ur sängen och drog bort gardinerna. Det va en alldeles perfekt dag och solen sken.  Jag gick ut i köket och insåg att jag nog skulle ta på mig lite mer kläder. Men det va försent.
- Hej Abby, snygga kläder! Sa Julias kille Adam och skrattade.
- Haha, jag visste inte att du var här, sa jag och skyndade in på mitt rum. Jag drog av mig mina minishorts jag hade på mig och tog på mig mina jeans shorts istället. Sedan drog jag ett slappt linne över min shockrosa behå. Sedan gick jag ut till köket igen.
- Vill du ha is te? frågade han och jag skakade på huvudet.
- Nej tack , var är Julia? frågade jag.
- Hon solar på takterassen, byt om till bikini och kom upp? frågade han och jag nickade. Jag tog en vatten flaksa från kylen och sedan fortsatte jag in på mitt rum. Bikinin låg nytvättad längst upp i lådan och jag drog snabbt på mig den.
.
- Jag är sjukt varm! sa jag när vi legat och stekt i över en timme.
- Jag fattar inte ens varför du ligger här, du är ju redan brun som en pepparkaka! Sa Julia och log. Jag log tillbaka och reste mig från solsängen.
- Jag tänker i alla fall hoppa i polen nu, någon som ska med? sa jag.
- Nej, jag behöver också bli brun sa Julia och tittade på sin bleka kropp.
- Lycka till sötnos! sa Adam och kysste henne på munnen.
- Ush, blir sjuk av allt gulligullande , jag går och svalkar mig, sa jag och både Adam och Julia log hånfullt mot mig. Jag tog av mig solhatten och dök snyggt i polen. Vatten var alldeles lagom varmt när jag nådde ytan. Första dagen på sommarlovet hade startat bra.

Äntligen är första delen ute :)

Kommentarer
Postat av: Louise

ser fram emot denna novellen!! iiihhh! haha;)

2012-03-26 @ 17:53:26
Postat av: Nina

Grymt!!!! Ser fram emot att följa novellen :D

2012-03-26 @ 18:24:40
URL: http://ninakaufmann.se
Postat av: Cornelia

Börjar bra;)

2012-03-26 @ 19:12:29
Postat av: Melina

Jätte bra!

2012-03-26 @ 19:46:49
Postat av: Ebba

Ser fram emot att följa!! ;D läs min plzzz

2012-03-26 @ 20:30:54
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/
Postat av: Oliver

Så Bra, får väl läsa igenom alla andra också och får se vad som inträffar ! :)

2012-04-18 @ 11:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0