You've got that one thing - del 5

Hej det är Liam!
- Hej, sa jag tyst. 
Är det Abby? frågade Liam på andra sidan.
- Ja, sa jag nästan ohörbart.
Hur mår du?
- Sådär , själv?
Jodå , helt okej. Det var längesen kan man säga, sa han lite stelt.
- Fyra dagar sen, sa jag och skrattade lite.
-  Ja men innan det , sex år va? frågade han och jag kunde höra hur han log.
- Jag trodde inte du skulle komma ihåg mig om vi sågs.
- Hur skulle jag kunna glömma dig Abby , du va min bästa vän sen dagis! sa han glatt.
- Okej , du har rätt.
Vill du gå ut och fika med  mig nu? frågade han.
- Jag vill inte gå ut , men du kan komma hit, sa jag och hörde hur han reste sig. 
Jag kan kommer, sa han och la på.

Jag gick trött in i badrummet och satte på vattnet. jag drog av mig kläderna och insåg att jag hade en stor blodfläck i trosan. Jag tittade förskräckt upp och mötte min egna blick i speglen. Mitt vänstra öga var omringat av en mörk färg. Jag kände att tårarna var påväg igen. Men nej nu fick det vara nog. Jag kunde inte bara gråta hela tiden. Jag tog ett steg in i duschen och vattnet var varmt mot min nakna, kalla kropp. Jag tvättade håret och hela kroppen. när jag kom nära underlivet var det som en varningsklocka ringde i huvudet. Och jag prövade att känna men ångrade mig direkt. Det gjorde fruktansvärt ont.
.
Jag gick ur den varma duschen och drog en handuk omkring mig. jag öppnade dörren och där stod Julia redo för att gå.
- Jag ska till Adam, vill du följa med eller stannar du? frågade hon.
- Jag stannar.
- Säkert? annars kan han komma hit? sa hon och jag skakade på huvudet.
- Liam kommer hit, sa jag och hon log.
- Vad roligt för dig, att du får lite sällskap, sa hon.
- Du låter som om du vore min mamma, sa jag buttert.
- Ta på dig ett bättre humör innan Liam kommer , älskar dig puss, sa hon och smällde igen dörren.  Jag suckade och gick in på mitt rum. Jag trog på mig ett par jeansshorts och ett pösigt linne. Seadn borstade jag håret och sminkade över blåtiran så gott det gick. Jag drog till och med några drag med mascaran för att se lite pigg ut. Precis när jag va klar ringde det på dörren.  Jag gick och öppna och där stod Liam.
- Hej! sa han och gav mig en kram. Jag blev först lite rädd , men det va ju bara en kram. En kram Abby. sånna får du hela tiden. Jag kramade tillbaka och sedan log jag lite.
- Hej , sa jag och han log.
- Det va helt sjukt längesen! utbrast han och sprakade av sig skorna.  Vi satte oss i soffan och jag drog en filt över benen.
- Det har hänt mycket på sex år ser jag, sa jag och log. Jag visste att Liams drömmar hade gått i uppfyllelse. Han drömmde redan då, när vi va runt 11- 12 års åldern.
- Ja det kan man säga, med dig också! sa han och jag kände hur jag fick tillbaka Wolverhampton känslan.
.
Vi satt timmar och pratade minnen. Vi skrattade och var nära till tårar många gånger.
- Abby , jag har velat fråga hela kvällen, och du behöver inte svara om du inte vill men... Sa han och skruvade på sig. Vad är det igentligen som har hänt? han tittade lite skamset på mig. Men jag kände mig redo. Och det va lättare att berätta för Liam än Julia. Under kvällens gång hade jag ändå fått ur mig nästan hela mitt liv sen Wolverhampton och jag litade på Liam. Det finns inte många killar som honom.
- Jag kom hem här efter att ha varit ute och sprungit, började jag. Sedan kom jag in och lägenheten var tom så jag tog av mig träningskläderna och gick in för att duscha. och då rycker Julias kille Adam upp dörren och så ja.. sa jag och nu grät jag. Liam kom närmre och kramade mig försiktigt.
- Han har något fel i huvudet den killen , men du måste berätta för Julia , sa han lugnt.
- Jag vet.. sa jag tyst. Det känndes så mycket bättre att ha Liam där. Jga kände mig trygg.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Du är jätteduktig på att skriva! Kolla gärna in min och min kompis Tildas Novell :) Jättebra skrivet, längtar till nästa ;)

2012-03-29 @ 19:16:39
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Din uppdatering in My <3

seriöst, bara, bli författare?

2012-03-29 @ 19:33:50
Postat av: Anonym

Jätte bra jag älskar dina noveller!!! :)

2012-03-29 @ 20:24:47
Postat av: Anonym

skitbra! :)

2012-03-29 @ 20:36:21
Postat av: Anonym

Grymt! Älskar detta! Mer på beställning, tack.

2012-03-29 @ 21:05:52
Postat av: Melissa

Du är sjukt duktig~! (= Väldigt originellt, att Abby & Liam känt varandra sen innan. Önskade bara att det hade handlat om någon annan av killarna, har ju redan läst en om Liam... Jaja, du väljer så klart. :P



Längtar till nästa del! ^^ Du uppdaterar väldigt ofta. Me like, höhö.

2012-03-29 @ 22:22:49
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se/
Postat av: Melina

aaaaasbraaa! :)

2012-03-29 @ 23:02:14
Postat av: Fanny :D

Måste ju skriva fler!!!

2012-03-30 @ 22:00:27
Postat av: julia

I'm addicted!!!! seriöst, otroligt bäst

2012-03-31 @ 10:34:59
Postat av: Celinne och Kattri.

Vilken härlig novell hörruduru! Vi är ju fans till dom vi o! Dom är ju skit grymma och snygga..och du är grym på att skriva noveller du ! :) Titta gärna på våran onedirections blogg! :D ♥

2012-03-31 @ 22:58:41
URL: http://www.onedirections.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0