You stole my heart - Del 34

- Hej Harry! sa han och stängde dörren efter mig.
- Du dejtar alltså Jasmine? sa jag argt.
- Ja.. Sa han och gick in i köket och jag följde efter.
- Sårar du henne vet jag inte vad jag gör! sa jag och tittade Liam i ögonen.
- Harry jag kommer inte såra henne. Jag är fruktansvärt kär i henne! svarade han.
- Jag med..
Liams perspektiv.
Jag tittade chockat på honom. Hade han precis sakt att han va kär i Jasmine. I min Jasmine. Detta fick inte hända.
- Harry .. jag visste inte. Sa jag och han log lite.
- Nej jag vet , hur skulle du kunna göra det?
- Vad ska jag göra då? Sa jag och klumpen i halsen växte.
- Du gör henne lycklig , fortsätt med det! sa han och försvann ut ur rummet. Jag la huvudet i händerna. Hur fan skulle detta gå. Skulle jag behöva tävla med Harry om Jasmine?
.
Jasmines Perspektiv.
Jag hade bestämt mig för att stanna i Harrys och Louis lägenhet för att vänta på Harry. Louis hade ändå inget att göra så vi satte på en film. Klockan hade hunnit bli 7 när filmen va slut. Jag va hungrig och hade inte sett en skymt av Harry sen han drog imorse.
- Är du hungrig? frågade jag och Louis nickade.
- Pizza? frågade han.
- Du läser mina tankar kompis! sa jag och han log stort.
.
20 minuter senare.
Louis kom in med 3 pizzor i köket. En till mig , en till honom och en till Harry om han kom hem. Det gjorde ont att han bara stack sådär. Jag hade försökt ring honom minst 30 gånger men han svarade inte. Men jag förstod inte varför han blev så ledsen. Vi va bästa vänner men det va ju inte precis så att vi hade känslor för varandra. Jag hörde hur dörren öppnades och Harry kom in i köket. Han va ruffsig i håret och hade knäppt shortan som han hade på sig fel. Först blev jag glad när jag såg honom men sedan tog ilskan över.
- Va fan är det för stil att bara dra iväg sådär utan att säga ett piss , hur tror du det känns för mig! sa jag argt.
- Förlåt , va bara tvungen att fixa en sak!
- Precis när jag berättade det , du kunde inte fixat det någon annan gång?
- Men jag har ju sagt förlåt , vad mer vill du att jag ska göra? sa han irriterat. Jag fick dåligt smavete.
- Ge mig en kram kanske? sa jag och han log lite. Hon gav mig en kram och det känndes bra. Jag ville inget mindre än att förlora min bästa vän.
- Harry , jag måste berätta en sak till! sa jag och han gav mig ett plågat ansikts uttryck.
- Måste du?
- Ja men detta är en bra grej , min bästa vän kommer flytta hit över sommaren. Sa jag och han log.
- Jag trodde jag va din bästa vän! sa han och skrattade lite.
- Klart du är , jag har två! sa jag och han skren upp. Louis harklade sig och jag började skratta.
- Okejdå tre! fortsatte jag.

Tack för alla kommentarer på förra delen , gjorde verkligen min dag!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: emma

mera !

2012-01-04 @ 00:45:21
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: M

Sjukt bra!

2012-01-04 @ 00:58:01
Postat av: Wanja

Sjukt bra!

2012-01-04 @ 01:05:11
Postat av: Nathalie'

super braa! mer :D

2012-01-04 @ 10:43:51
Postat av: ebba

mera mera mera mera! :D <3

2012-01-04 @ 12:11:41
URL: http://eja.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har talang!!! Grymt ju!! :)

2012-01-04 @ 16:01:16
Postat av: Jenni och sara

Skitbra novell! skriv mer!!

Vi har precis startat en ny One Direction novell på våran blogg. Kika gärna in där och var med från början!

Kanske vi kan göra länkbyten också? :)

Kram! / http://alondonstory.blogg.se

2012-01-05 @ 17:45:13
URL: http://alondonstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0