You stole my heart - Del 45

Liams perspektiv.
Niall satt i soffan och såg allmänt deppig ut. Han hade inte samma leende på läpparna som han alltid brukade.
- Vad är det? frågade jag och han tittade upp.
- Elvira.. sa han.
- Vad är det med henne?
- Vi skulle aldrig ja.. Nu kanske hon tror att vi har något.. Men jag vill inte ha något..

- Jasmine sa att hon inte va "förhållande typen" precis! Svarade jag.
- Man kan ju hoppas! Sa Niall och log lite.
.
Jasmines perspektiv.
"Jag saknar dig!". Jag fick smsett av Harry. Jag kunde inte förneka att jag saknade honom också. Men han skulle fan inte komma undan så lätt. Jag la ner mobilen och tittade på Elvira.
- Vad ska vi göra? frågade jag och hon funderade en stund.
- Jag är hungrig , kan vi inte fixa oss och dra ut på en resturang? frågade hon och jag log åt förslaget.
- Jo! Sa jag och gick in i gaderoben för att hitta en klänning.
- Får jag låna en klänning? Skrek Evelian inne från rummet.
- Självklart , sätt på lite bra musik! skrek jag tillbaka.
.
När klockan närmade sig 8 va vi båda klara. Elvira hade hittat en svart klänning med pösiga armar och silver detaljer på axlarna. Jag därimot hade en svart med vita prickar på mig. Jag tog mig väska och gick ut i köket.
- Vi drar nu! Sa jag till pappa som satt vid köksbordet.
- Okej , ha så trevligt! sa han och jag nickade till svar. Vi gick ut och fick tag på en taxi. Vi åkte till en av dom finare resturangerna i stan. När jag klev ur taxin såg jag ett välbekant ansikte.
- Ellen! Skrek jag och sprang fram till henne. Hon tittade förvånat på mig.
- Jasmine! Skrek hon tillbaka och kramade mig. Elvira va inte långt efter. Där stod vi alla tre och kramades.
- Vad gör du här? frågade Elvira.
- Jag har flyttat hit för att plugga! sa hon och log.
- Åh vad kul , men det är ju sommarlov nu? sa jag och hon log.
- Ja men jag ville komma iväg så fort som möjligt! sa hon och skrattade lite. Ellen hade varit en av mina vänner i sverige. Men dom flyttade runt och senaste tiden hade hon bott i Lund.
- Fan vad kul , men vad gör du här. Asså just här? Frågade jag och hon log lite.
- Jag är på dejt! sa hon och fnissade lite.
- Åh , var är han? frågade jag och hon pekade mot en kille i kostym som stod med några småtjejer lite längre bort.
- Dejtar du Louis? frågade jag förvånat.
- Ja , coolt va? sa hon och jag blev full i skratt. Jag tror inte Ellen va medveten om att jag va Liams flickvän. Louis vände sig om och fick se oss. Han kom fram och gav mig och Elvira vars en kram.
- Känner ni varnadra frågade Ellen förvånat.
- Vadå , känner du dom? frågade Louis lika förvånat tillbaka.
- Ja vi känner varandra från sverige. Sa Ellen och log.
- Världen är liten. Jasmine är en av mina bästa vänner! Sa Louis och log. Ellen stod stum ett tag sedan började hon skratta. Och det gjorde vi andra också.
- Ja , världen är verkligen liten, Men jag och Elvira ska dra vidare nu. Vi ses! sa jag och drog Elvira i armen.
.
- Men skulle vi inte äta där? frågade Elvira.
- Nej , vi vill inte förstöra deras dejt! sa jag och fnissade lite.
- Aha! svarade hon.
Jasmines                                               Elviras

Kommentarer
Postat av: emma

skitbra ! :)

2012-01-28 @ 13:06:19
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Ellen

Skitbra! Bästa novellen jag har läst!:)

2012-01-28 @ 13:50:51
Postat av: Melina

Skit bra!

2012-01-28 @ 18:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0