You stole my heart - Del 46

- Men skulle vi inte äta där? frågade Elvira.
- Nej , vi vill inte förstöra deras dejt! sa jag och fnissade lite.
- Aha! svarade hon.

Jag kom hem vid 11 och kände hur trött jag va. Jag gick mot mitt rum och hörde jag hur någon grälade inne på Kajsas rum.
- Men jag kan inte vara med dig , jag gillar någon annan okej? sa en killröst som jag kände igen alltför väl.
- Men snälla, jag vill inte att du går. Jag gör vad som! hörde jag Kajsa säga samtidigt som hon snyftade.
- Men jag är kär i din syster fattar du inte? sa Harry. Dörren rycktes upp och nu stod jag öga mot öga med Harry.  Han stirrade på mig och jag kunde inte få fram ett ljud. Hade Harry precis sakt att han va kär i mig? Han tittade ner och jag såg hur han rodnade.
- Hej.. Sa han lite försiktigt.
- Hej.. svarade jag. Han tittade upp igen och mötte mina ögon. Hans ögon var inte dom samma. Dom va tomma på något sätt.
- Jag ska nog gå nu.. Sa han och började gå mott köket.
- Vänta Harry , kan du stanna en stund? hörde jag mig själv säga. Han vände sig om och jag såg ett leende smyga fram på hans läppar.
- Jo. Sa han och gick mot mig. Jag stängde dörren efter oss och sedan gav jag honom en lång kram.
- Jag har saknat dig med! Sa jag när vi avslutat kramen.
- Förlåt! sa han än en gång.
- Förlåt själv , för att jag va så otrevlig på klubben! sa jag och han log lite.
- Vänner?
- Bästa vänner! sa jag och kände mig som en fyraåring. Han skrattade lite. Jag hade fått tillbaka den gamla Harry. Min Harry. Vi satt och snackade hur länge som helst och skrattade tillsammans.
- När tänker du och Liam berätta för fansen? Frågade Harry och jag blev överumplad av frågan.
- Jag vet inte, ska jag vara ärlig så skrämmer det mig lite.. sa jag.
- Jag vet att det är jobbigt! Sa han och det kändes som om han förstod. Jag lutade huvudet mot hans axel och log lite.
.
Dagen efter.
Jag vaknade av att mobilen ringde. Det stod Liam på skärmen.
- Hej Älskling! svarade jag och log för mig själv.
- Hej , vad gör du? Frågade han och han lät glad.
- Sover! s ajag och han skrattade lite.
- Ja, inte nu längre! sa han och jag suckade i luren.
- Du låter glad, är det något speciellt? frågade jag.
- Jag behöver shoppa och ingen av killarna vill följa med! sa han.
- Så jag är andrahands valet? sa jag ironiskt.
- Nejdå , jag bara antar att dom andra inte vill. Jag hämtar dig om en timme puss! sa han och la på innan jag han säga något. Jag tog mig upp ur sängen och in i duschen. Jag tog en snabbdusch sedan gick jag ut och fönade håret. Jag satte upp håret i en hög toffs och sedan tog jag på mig ett par jeansshorts  och en vanlig t-shirt med tryck på. Jag satte på mig ringen jag fått av mamma i födelsedags present. Jag sminkade mit lätt och han precis bli klar när Liam smsade och skrev att jag skulle komma ner. Jag drog på mig mina boots och tog min väska. Sedan sa jag hejdå till pappa och gick ner till Liam.

Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt bra!

2012-01-28 @ 23:13:11
Postat av: melinda

Sjukt jävla jättebra! Bästa Novellen just nu. Älskar att Jasmine inte är så töntig som tjejerna i andra noveller . Älskar ditt sätt att skriva , kram!

2012-01-29 @ 03:51:42
Postat av: Nathalie'

super braa! :)

2012-01-29 @ 10:15:39
Postat av: Anna

skiiit bra!!!! nästa??

2012-01-29 @ 14:14:35
Postat av: Anonym

Så bra meeer !!!

2012-01-29 @ 16:54:26
Postat av: Anonym

Kolla in min nya novellblogg om 1D! läs, kommentera och sprid nu! xx www.onedshipsfiction.blogg.se

2012-01-30 @ 15:45:58
URL: http://onedshipsfiction.blogg.se/
Postat av: mmelissavuong ♥

vart hittade du tröjan, väskan och shortsen? :)

2012-01-30 @ 18:15:04
URL: http://onlyaboutyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0