You stole my heart - Del 44

Louis perspektiv.
Jag jag höll om Ellen när vi gick genom sjukhuset. Det va dags för henne att komma hem idag. Jag hjälpte henne in i bilen och hon skrattade lite.
- Louis jag kan faktikst själv! sa hon och log sitt söta leende.
- Jag vet! Svarade jag och log tillbaka.

Jag hade spenderat nästan all min lediga tid på sjukhuset. Jag och Ellen hade så mycket att ta igen efter alla år som vi varit ifrån varandra. Hon va fortfarande lika cool som jag kom ihåg henne. Men när hon va liten va hon ganska knubbig. Nu var hon ganska lång och hon såg väldigt bra ut. Jag körde mot hennes lägenhet och vi småsnackade hela vägen. Hon var lätt att prata med och vi skrattade tillsammans.
- Du får visa mig vägen nu! Sa jag och hon pekade åt vänster direkt. Jag körde upp på hennes uppfart och vi gick in i lobbyn. Vi kom in i en ganska liten lägenhet och Ellen tittade sig ursäktande på mig.
- Här är lite stökigt! sa hon lite generat.
- Mer hemtrevligt skulle jag säga! sa jag och hon log lite.
- Vill du stanna och kolla film med mig? Frågade hon och jag log. Jag hade hoppats lite på att hon skulle fråga.
- Självklart , men jag är hungrig kan vi inte beställa pizza? Frågade jag och hon nickade.
- Du läser mina tankar! sa hon och log stort.
.
Båda pizzorna var uppätna och vi låg nu i soffan under en filt.
- Bor dian föräldrar kvar i Sverige? Frågade jag och hon nickade.
- Ja , i Lund! sa hon och jag nickade. Jag hade inte en aning om vad det var för stad och hade bara hört det någon gång tidigare.
- Och dina syskon? Frågade jag.
- Martin och Viktor bor kvar och Annie pluggar i New York! svarade hon.
- Wow , New York är en stor stad! Sa jag och hon skrattade lite.
.
Jasmines Perspektiv.
Jag satt i min säng och målade tånaglarna. Elvira satt vid skrivbordet och hade datorn igång. Hon verkade gladare än vanlig där hon satt och kollade facebook.
- Vad är det? Frågade jag och hon vände sig om.
- Vadå är? frågade hon och jag gav henne "jag är inte dum" blicken.
- Du är så glad.
- Det är väl inget speciellt! sa hon och log lite.
- Det är Niall eller hur?! Jag vill ha varenda detalj! Sa ja och hon flög upp från stolen och satte sig bredvid mig på sängen. Hon log och det glittrade verkligen om henne.
- Han var inte som alla andra...
.
Liams perspektiv.
Niall satt i soffan och såg allmänt deppig ut. Han hade inte samma leende på läpparna som han alltid brukade.
- Vad är det? frågade jag och han tittade upp.
- Elvira.. sa han.
- Vad är det med henne?
- Vi skulle aldrig ja.. Nu kanske hon tror att vi har något.. Men jag vill inte ha något..

Till dig Ellen , skulle du kunna skriva ditt twitternamn eller så? så vi kan ha kontakt? :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jo absolut kan vi ha det:) jag andvänder inte twitter dock:( men jag kan gärna maila om du vill det?

Iallafall min mail är [email protected]

Hoppas mail blir lika bra som twitter:)

Kram

2012-01-24 @ 18:51:46
Postat av: emma

asbra !

2012-01-24 @ 19:45:06
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Melina

Jättebra!

2012-01-24 @ 22:02:39
Postat av: Miriam

Hej! Din novell är skit bra! Jag har själv börjat en novell. Jag skulle bli jätte glad om du läste den!

2012-01-25 @ 09:01:09
URL: http://www.weheart1d.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0