You stole my heart - Del 41

- Varför blev du så arg för Kajsa? frågade han.
- För att du gick bakom ryggen på mig och så är hon min syster! Svarade jag.
- Men du hatar ju henne? Sa han och tog en sked med flingor.
- Ja och? Det gör det ju bara värre. Först av allt ligger inte ens bästa vän med någon man hatar. Och absolut inte om det är hennes syster! sa jag ganska argt.
- Men jag kan ju inte rätta mig efter dig hela tiden! sa han lika argt tillbaka.
- Det var fan ett jävligt stort misstag att förlåta dig , du kan dra åt helvete Harry! Sa jag och tog mina grejer. Jag smällde hårt igen dörren när jag gick ut.

"Sorry för att jag bara drog sådär , ring mig när du vaknat!". Jag skickade smset till Liam och la sedan ner mobilen. Jag hoppade ur taxin och betalade han som körde. Klockan var runt tolv och jag hade inte sovit så mycket på natten. Jag tog hissen upp och öppnade den olåsta dörren. I köket satt pappa och jobbade.
- Vart är Kristen? frågade jag medans jag öppnade kylskåpet.
- Hon jobbar , det är ju inte sommarlov för alla! sa han och skrattade lite.
- Jag tänkte att vi kanske kunde gå och shoppa eller något någon dag? sa jag och tog ett glas juice. Han sken upp och fick ett stort leende på läpparna.
- Självklart , men jag har en liten överaskning till dig på ditt rum. Skynda dig! Sa han med ett lurigt leende på läpparna. Jag älskade överaskningar. Jag drack snabbt upp glaset med apelsin juice och satte ner det. Sedan gick jag på spända ben in till mitt rum. Pappa var inte precis den luriga typen och han ordnade inte precis överaskningar hur som helst. Han hade ju hur mycket pengar som helst och var väldigt generös så någon dyr sak var det inte för det hade han sagt rakt ut. Jag öppnade dörren och såg någon stå och titta ut genom fönstret. Hennes blonda  hår nådde henne lite under skulderbladen. Jag skrek till och hon vände sig. Jag sprang fram till henne och gav henne en lång kram.
- Elvira du är här!! skrek jag.
- Yes! svarade hon och fnissade.
- Men va? .. du skulle ju inte komma förrens om en vecka?
- Jag vet men lägenheten stod tom och vi tänkte att det va lika bra att flytta hit så fort som möjligt! Sa hon och log.
- Men detta måste vi ju fira , vi ska ut och festa ikväll! Sa jag och jag såg att hon tvekade.
- Jasmine är det verkligen en sån bra ide? frågade hon och jag nickade.
- Jag har slutat , jag lovar! Sa jag och hon nickade.
- Men plåstrena på armen då? frågade hon och jag suckade.
- Det va sissta gången , jag vill inte hålla på med sånt mer! Sa jag och satte mig på sängen.
- Okej , jag litar på dig honey! sa hon och kramade mig igen. Jag tog upp min mobil ocm vibrerade i fickan.
- Hej Älskling! svarade jag och jag såg Elviras förvånade ansiktsuttryck.
- Hej , vart är du? Frågade Liam.
- Hemma , Elvira har kommit så vi tänkte fira det ikväll, Vart ska man gå om man vill festa i London? frågade jag. Jag hade ju inte festat på hela tiden jag varit här och jag tyckte det va dags.
- SeOne , vi ska också dit ikväll. Måste ju träffa Elvira! sa han glatt på andra sidan luren.
- Okej , vi ses där då! sa jag.
- Yes , puss! sa han och la på. Elvira tittade fortfarande på mig med uppspärrade ögon.
- Du..pojkvän?  Sa hon förvånat. Och jag skrattade.
- Han är speciell! sa jag och rodnade lite.
- Ja det måste han vara , du är inte precis lätt att få efter förra gången.. Sa hon och det blev dålig stämning. Jag ville helst inte prata om mitt förra förhållande.
- Jaja , men ska vi kolla en film? frågade jag och hon skakade på huvudet.
- Nej du ska berätta allt om din käraste! sa hon och blinkade med ena ögat.
.
Senare på kvällen.
Vi stod framför min stora spegel. Vi poserade som galningar och jag tog bilder med min Iphone. Jag valde den snyggaste bilden och la upp den på twitter. Till den skrev jag "time to do London unsafe xx". Jag hade på mig en gråglittrig byxdress medans Elvira hade en urgullig röd liten klänning. Jag hade lockat håret på Elvira medans jag plattat mitt egna.
- Är du klar för att dra? frågade jag och hon nickade.
- Let's go then! Sa jag och snurrade ett sissta varv framför spegelen.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jätte bra(som vanligt)!! Men kanske lite längre kapitel?:)

2012-01-16 @ 19:53:36
Postat av: Ebba

en del till idag, snälla !:)

2012-01-16 @ 21:19:46
URL: http://eja.blogg.se/
Postat av: M

Fett bra!

2012-01-16 @ 22:42:45
Postat av: Nathalie'

jätte bra :)

2012-01-17 @ 21:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0