You stole my heart - Del 38


Jag kände hur mobilen vibrerade i fickan. Jag tog upp den och såg att det stod "Liam" på skärmen. Jag log och savarade.
- Hej! sa jag och jag hörde hur han andades ut.
- Hej , jag trodde inte du skulle svara...
- Förlåt Liam för idag , jag a inte rättvis.. Kna du inte komma hit nu? Jag behöver dig.. Sa jag och kände hur tårarna började rinna.
Är där om 10! sa han och la på.

En kvart senare stod Liam i dörröppningen. Han hade mörka jeans och en vit t-shirt med tryck på. Han va lite ruffsig i håret och röd om kinderna.
- Hej! sa han och satte sig på sängen. Han gav mig en kyss och jag fick fjärilar i magen.
- Hej! svarade jag och log. Han la sig ner under täcket och jag la mig på hans bröst. Jag kom och tänka på Harry och jag va inte ledsen äver vad han hade gjort. Jag kan inte säga att jag va arg heller. Jag va nog besviken och jag kände mig så tom. Han hade gått bakom ryggen på mig 1000 gånger värre än vad jag gjort med honom.
- Vad är det som har hänt? frågde Liam och jag suckade lite.
- Bara Harry som är en jävla idiot.. sa jag. Men tårarna som brukade komma i sånna här lägen va inte där. Dom kom inte som dom alltid gjort innan.
- Vad har han nu gjort? sa Liam. Och han lät som Harrys storebror.
- Nej bara legat med min syster och ljugit för mig om det! sa jag lite ironiskt.
- Han vadå? frågade Liam och jag vände upp huvudet. Han tittade mig i ögonen och jag såg hur förvånad han blev.
- Ja , igentligen är det ingen big deal. Men när jag förstod det flippade jag ur totalt. Jag viste inte vad jag skulle göra så jag slängde ut Harry.. Sa jag och nu såg Liam ännu mer förvånad ut.
- Vad gjorde du med Kajsa då? frågade han och jag tittade ner.
- Något dumt! sa jag och han skrattade lite.
- Du är väldigt söt när du skäms , men Jasmine seriöst vad gjorde du? frågade han och tog min hand under täcket.
- Jag.. slog henne. Jag lovar att det va sista gången jag slog någon Liam... Jag lovar! Sa jag och han log.
- Bra! sa han och kysste mig mjukt.
.
Louis perspektiv.
Jag gick med hörlurar i öronen. Det va en skön sommarkväll och jag kände för att rensa tankarna lite med en promenad. Jag hade musik ganska lågt om det skulle komma ett fan och prata eller så. Plötsligt hörde jag ett skirk. Ett skräckslaget skrik som kom från några buskar längre bort. Jag tittade mig omkring men såg ingen. Jag tog upp mobilen och slog in 999 ifall det skulle vara något som hände där skriket kom ifrån. Jag smög mig närmare och hörde ännu ett gallsrik. När jag kom fram såg jag något jag önskar att jag inte sett. Det var ganska mörkt så jag såg inte så tydigt. Men på marken låg en ung tjej med blod i ansiktet. Bredvid henne stod det en kille och sparkade henne i sidan. Jag råkade trampa på en gren och killen tittade upp.
- Jag har ring polisen! ljög jag. Hjärtat dunkade hårt och jag mådde illa. Han tittade sig omkring och sedan sprang han. Han försvann snabbt in bland träden. Jag gick med darriga ben fram till tjejen som vred sig av smärta på marken. Hennes  långa hår va röd brunt av smuts och blod. Jag ringde ambulansen och sedan la jag min t-shirt under hennes huvud och min hoodie under hennes huvud. Jag lyfte inte upp henne om hon hade brutit något.
- Tack.. fick hon fram. Sedan slöt hon ögonen igen. När hon hade öppna ögon kände jag igen henne på något sätt. Jag hade träffat henne innan. Jag var helt säker. Fast hon var sårig i ansiktet såg jag att hon va väldigt vacker.

Här kommer den efterlängtade delen. Hoppas ni gillar den!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nathalie'

suuper braa! :D

2012-01-10 @ 17:51:25
Postat av: emma

M.E.R !

2012-01-10 @ 18:29:56
Postat av: Wanja♥

Så sjukt bra!!! Älskar verkligen den här novellen!! Men du, när får man veta vinnaren i tävlingen?

2012-01-10 @ 18:34:41
Postat av: emma

jättebra ! :)

2012-01-10 @ 18:36:26
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: onedirectionnnovell

Det får man reda på om en till två delar :)

2012-01-10 @ 20:08:08
Postat av: julia

åh va bra! sjukt spännande det blev nu! när kommer nästa? Ikväll? Snäälla??? xx

2012-01-10 @ 20:45:51
Postat av: M

Skit bra!

2012-01-10 @ 23:23:24
Postat av: Anonym

grym!! :D

2012-01-11 @ 08:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0