You stole my heart - Del 39

- Jag har ring polisen! ljög jag. Hjärtat dunkade hårt och jag mådde illa. Han tittade sig omkring och sedan sprang han. Han försvann snabbt in bland träden. Jag gick med darriga ben fram till tjejen som vred sig av smärta på marken. Hennes  långa hår va röd brunt av smuts och blod. Jag ringde ambulansen och sedan la jag min t-shirt under hennes huvud och min hoodie under hennes huvud. Jag lyfte inte upp henne om hon hade brutit något.
- Tack.. fick hon fram. Sedan slöt hon ögonen igen. När hon hade öppna ögon kände jag igen henne på något sätt. Jag hade träffat henne innan. Jag var helt säker. Fast hon var sårig i ansiktet såg jag att hon va väldigt vacker.

Jasmines perspektiv.
Jag vaknade av att något vibrerade i sängen.
- Liam , din mobil! Sa jag och skakade honom lite lätt. Han öppnade ögonen och fick tag i sin telefon. Han svarade och jag kunde höra allt Harry sa från andra sidan.
- LIAM , LOUIS ÄR BORTA!! skrek han.
- Lugna dig Harry , vad är klockan?
- KLOCKAN ÄR FEM! MEN HAN KOM INTE HEM OCH HAN RINGER ALLTID ANNARS! skrek han och jag hörde paniken som låg över hans röst.
- Harry , jag tror bara att han är hos någon kompis eller något men vi kommer nu! Svarade Liam.
- Vi? Du och Niall? frågade han och jag tittade ner i sängen. Liam pussade mig på pannan och svarade.
- Nej, Jasmine!
- Aha , kom nu! sa han och la på. Jag gick upp ur sängen och satte på mig ett par mysbyxor och en hoddie. Liam som var snabbare än mig stod redan i dörröppningen och väntade. Jag tog på mig mina vita converse och tog honom i handen.
.
Louis perspektiv. (tidigare på kvällen)
Jag hörde hur ambulansens sirener komma närmre. Jag höll tjejen i handen och hon låg alldeles stilla. Jag hade känt så att hon hade puls och allt så att hon inte va död. Det kändes konstigt men ändå rätt att sitta där. Jag kände ju inte tjejen men ändå så gjorde jag det på något sett. Ambulansen va nu framme och två killar kom ut till oss.
- Vad är det som har hänt? frågade en lång kille med mörkt hår.
- Jag vet inte , jag såg att hon blev misshandlad av någon kille som stack iväg när jag kom! förklarade jag.
- Okej , känner du henne? frågade han.
- Ja! svarade jag av någon anledning. Han nickade och gick sedan bort till bilen för att hämta båren.
.
Jasmines perspektiv.
När vi kom fram till Deras lägenhet där Harry sa att vi skulle träffas va Niall , Harry och Zayn där. Harry va ruffsig i håret och hade rödkantade ögon. Igetligen förstod jag inte varför som gjorde en sån grej av det. Jag menar Louis är ju 20 år han klarar sig nog. Men det sa jag inte. Istället släppte jag Liams hand och gick fram till Harry. Jag gav honom en lång kram och viskade i hans öra.
- Du är förlåten för innan , men gör fan aldrig om det! viskade jag och han nickade. Jag släppte honom och satte mig i soffan bredvid Liam igen.
- Så vad ska vi göra då? frågade Niall.
- Louis har en lista med alla hans nummer ifall hans mobil skulle gå i sönder. Så jag tänkte att vi kunde hjälpas åt att ringa alla! sa han och dom andra nickade.
.
2 timmar senare hade vi pratat med nästan alla Louis vänner  men inte fått något svar. Jag såg hur oroliga killarna va. Jag visste på något sätt att han var okej. Jag kände det på mig. Plötsligt hördes det en hög ringsingnal och Harry hoppade ur soffan och sprang ut till köket där hans mobil låg.
- Louis det är du!! hörde jag han säga. Det va tyst i några minuter sedan hörde jag Harry igen.
- Sjukhuset , är du okej? frågade han sen kom han kom in i vardagrummet igen och nu log han. Han sa hejdå och satte sig i soffan.
- Han är okej, Det hade hänt något med någon tjej.. Mer ville han inte säga sa han.
.
Louis perspektiv.
- Så Ellen, kommer du ihåg vad som hände? Frågade en rödhårig ung sjuksköterska.

Har jag några Cher Lloyd fans som läser min novell? Isf kan ni besöka min och Angelicas fanblogg om henne!
http://cherlloydsweden.webblogg.se/
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Underbart bra!

2012-01-11 @ 19:47:02
Postat av: Ellen

Valde du mig!:O

2012-01-11 @ 19:49:55
Postat av: Nathalie'

jätte bra!! :D

2012-01-11 @ 20:09:28
Postat av: Elin

Kommer ny del idag?(såg du la ut denna igår) hoppas det!:D

2012-01-11 @ 20:21:51
Postat av: emma

så jäkla bra :)

2012-01-11 @ 21:00:17
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Maja

Bara undra om du kanske kan lägga ut bilder till inläggen? outfits och sånt, det skulle bara göra det lite roligare att läsa då:) men annars grymt bra! Kommer det ett kapitel idag?

2012-01-11 @ 21:10:21
Postat av: M

Skit bra :D

2012-01-11 @ 22:22:22
Postat av: Wanja♥

Sjukt bra!!:D<3

2012-01-12 @ 15:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0