You stole my heart - Del 60

- Har du städat? frågade Pappa.
- Ja , fast bara lite. Sa jag oc han skrattade.
- Jag tycker då inte det är lite , allt skiner ju! sa han och la armen om mig. Jag log stolt och kände mig som en femåring.
- Kan vi inte göra något bara du och jag? frågade jag pappa. Han skruvade lite på sig.
- Jag måste jobba nu , men ikväll? Kan vi inte gå ut och äta? frågade han och jag nickade

- Wow! sa pappa när jag kom ut från mitt rum. Jag log mot honom och han log tillbaka. Jag hade fixat mig hur länge som helst. Det hade tagit tid att bestämma klänning. Men till slut hade det blivit en blå långklänning. Till det hade jag ett par svarta skor med en rosett längst fram. Jag hade även tagit på mig örhänge vilket jag nästan aldrig använde. Halsbandet och ringen hade jag fått av mama när jag fylle 17 och väskan hade jag köpt höromdagen.
- Ska vi gå eller? frågade jag och pappa nickade. Han tog på sig sina lackade skor som hörde till kostymen han bar. Det såg nästan ut som vi var ett par. Förutom att pappa såg liiite för gammal ut för mig. Vi gick ut och där stod pappa limousin och väntade på oss. Vi satte oss tillrätta och chauffören började köra. Pappa hällde upp ett glas champagne till sig själv och gav ett till mig.
- Du är tillräckligt gammal nu. Sa han och log.
.
När vi kom ur bilen stod där massor av fotografer. Jag hade börjat vänja mig vid papparazis nu eftersom dom hängde efter mig rätt mycket efter det skrevs om mig och Harry. Jag brukade ofta gömma mig för kamerorna. Men ikväll kände jag mig vacker och jag tog pappa under armen och gick långsamt in så att fotograferna skulle få några bilder. Pappa var också van eftersom han var framgångsrik multimiljonär.
.
Vi satt och väntade på våran mat och pappa tittade allvarligt på mig.
- Pappa vad är det? sa jag.
- Jo, jag och Kristen ska gifta oss. Sa han och väntade på min reaktion.
- Är inte ni redan gifta? frågade jag förvånat.
- Nej. Sa han och skrattade lite.
- Okej , grattis då. Sa jag och det blev tyst. Som tur va kom servitrisen och bröt tystanden.
- Varsegod herrn , hoppas det smakar! sa hon och satte ner tallriken framför pappa. Sedan satte hon ner en likadan tallrik framför mig. Jag tackade och satte ner gafflen i köttbiten.
- När då? frågade jag och han tittade upp.
- Vadå , när då? sa han.
- När ska ni gifta er?
- Om tre veckor. Sa han och log stort.
- Mår du bra gör jag! sa jag och han la sin hand på min.
- Jag älskar dig min ängel.
- Jag äslakr dig med pappa. Och jag har saknat dig.
.
Klockan va runt tolv när vi kom hem. Jag gick rakt in på mitt rum och drog av mig dom osköna klackarna. Sedan drog jag av mig klänningen och la mig i sängen. Jag han precis lägga mitt huvud på kudden och blunda innan telefonen ringde. Jag tog upp iphonen och till min förvåning va det Niall som stod på skärmen.
- Hej. Sa jag med en trött röst.
- Du måste komma hit, Liam har gjort något riktigt dumt. Sa han stessat.
- Vad har det med mig att göra?
- Bara kom , snälla! sa Niall och jag hörde hur stessad han var.
- Okej jag är påväg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va bra, snälla lägg upp ett till kapitel så snart som möjligt! :D

2012-02-26 @ 22:30:44
Postat av: Anonym

Jätte bra :-D

2012-02-26 @ 22:35:40
Postat av: Elin

kan vi få ett till kapitel ikväll, snälla? :"D

2012-02-26 @ 22:53:44
URL: http://turnthelightof.blogg.se/
Postat av: Sofia

Omg, vad häääänder? Lilla Liam då! Grymt som vanligt :)

2012-02-26 @ 23:46:41
Postat av: Louise

Vad har nu liam gjort..?

2012-02-27 @ 00:04:28
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Seriöst, det får inte ha hänt något hemskt med Liam!! Han har väl inte gjort självmordsförsök!!??:o måste veta nu!!

2012-02-27 @ 00:14:54
Postat av: Sofia

du får inte sluta så där!!! skit bra

2012-02-27 @ 10:25:47
Postat av: Nathalie'

jäääääätte braa :D

2012-02-27 @ 15:05:26
Postat av: Nina

meeeeeerrrrr nuuuuuu! <33

2012-02-27 @ 15:28:12
URL: http://ninakaufmann.se
Postat av: Anonym

sjukt bra ! :)

2012-02-27 @ 19:43:35
Postat av: Anonym

uppdatera!!!!!! älskar den!!

2012-02-27 @ 22:24:00
Postat av: Anna

OMG undrar va fan han har gjort!!

Skiiiit bra skrivet längtar verkligen till nästa del.

2012-02-28 @ 18:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0