You stole my heart - Del 48

Där stod vi mitt på gatan och bara skrattade. Jag vet inte hur länge vi stod där men det va ett bra tag iallafall. Det kände skönt att bara få skratta av sig. Igentligen skrattade jag inte åt Liam. Inte längre iallafall. Men det va som om jag behövde det här. Att bara få skratta.

Nialls perspektiv.
Jag satt i soffan med tvn på slagen. Ungefär en halvmeter ifrån mig satt Elvira. Det va en otroligt pinsam tystnad. Hon hade inte sagt så mycket när hon kom. Hon hade smsatt mig lite tidigare på dagen och frågat om vi kunde snacka. Men vi satt bara helt tysta. Det kändes så konstigt. När Jasmine pratade om Elvira beskrev hon alltid henne som extremt pratglad och frammåt.
- Så eh.. sa hon och jag vände mig mot henne.
- Elvira kan vi inte vi inte vara vänner? Det som hände efter klubben behöver inte förstöra. Vi kan bara skita i det. Sa jag och hon tittade på mig.
- Vänner? jo vistst.. sa hon och tittade ner.
- Hej jag är Niall! sa jag och sträckte fram handen. Hon tittade upp och log ett snett leende mot mig.
- Elvira! sa hon och skakade min hand.
.
Jag föstid vad Jasmine mena nu. Elvira var exakt som jag själv. Förutom att hon va tjej och ja va kille. Hon berättade massa minnen med Jasmine och det kändes konstigt att Jasmine hade varit så annorlunda i sverige.  I ena minuten skrattade vi och i andra satt vi allvarliga. Elvira berättade om Jasmines problem innan hon flyttade. Att hon hade haft alkohol problem och försökt ta livet av sig några gånger. Jag viste att hon hade haft problem innan. Men jag kunde aldrig föreställa mig det som jag nu fick höra. Jag tror varken Harry eller Liam hade en aning om hur illa det verkligen hade varit. Det gjorde faktiskt ganska ont att höra sakerna om en så nära vän.
- Men hon verkar må bra nu! sa Elvira när hon berättat klart.
- Mm. Svarade jag.
- Sen hon träffade Harry och Liam  har det bara gått framåt! sa hon och jag skakade lite lätt på huvudet.
- Nej.. sa jag och hon tittade shockat på mig.
- Vad menar du?
- För ett tag sedan hittade Liam henne medvetslös och blodig på golvet i hennes bardrum... Svarade jag.
- Men va? fick hon fram och jag såg hur tårarna steg högre i hennes ögon. Jag la armen om henne och nu grät hon.
- Jag trodde du visste..
- Nej, Den jävla bitchen lovade att aldrig göra det igen! sa Elvira irriterat.
- Jag trodde verkligen att du visste , förlåt.. Sa jag och hon satte sig upp. Hon torkade bort tårarna under ögonen och försökte le.
- Det är inte ditt fel Niall. Men hon hade lovat mig innan hon åkte att hon aldrig mer skulle göra det! Hon bara lovar massa saker utan att hålla dom! sa hon irriterat.
.
Jasmines perspektiv.
" Du lovade, vad fan tänkte du med?! Fyfan Jasmine!"

Vad hände med komentarerna? Dom bara försvann?
Mne jag älskar er ändå!
Kram på er! 

Kommentarer
Postat av: celine

Grymt bra Asså !

2012-02-02 @ 23:12:24
Postat av: Jessica

Jättebra verkligen!;)

2012-02-02 @ 23:17:20
Postat av: emma

riktigt bra ! :)

2012-02-03 @ 07:36:58
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Louise

Denna är lätt den bästa novellen!! Fortsätt så bara<3

2012-02-03 @ 09:30:10
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jätte bra ! :)

2012-02-03 @ 10:24:07
Postat av: Sofia

Älskar novellen! Keep it up!

2012-02-03 @ 12:08:23
Postat av: Nathalie'

super braa! :)

2012-02-03 @ 20:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0