You stole my heart - Del 53

Jag spenderade flera timmar med Jasmine den dagen. Vi gick i den stora parken och pratade länge. Hon bad mig att inte berätta för Liam och Harry vart hon var. Men hon sa att det var okej om jag sa att hon va i säkerhet. Hennes pappa visste var hon var. Och han var den ända förutom jag då.

Zayns perspektiv.
Jag gick igenom grindarna till våra lägenheter och fortsatte in i byggnaden. Jag öppnade dörren till min lägenhet och sparkade av mig skorna. Sedan la jag mig i soffan med fötterna på bordet.  Jag hann inte mer innan mobilen plinga till. " Kom över?" stod det i ett sms från Liam. "Sure!" skickade jag tillbaka och gick ut.
- Hej! Sa Liam när han öppnade dörren.
- Tja! svarade jag och vi gick in i vardagsrummet. Där satt Harry, Niall ch Louis och spelade fifa. Jag hälsade och satte mig i en stor fotölj.
- Tjenna mannen , vart har du varit hela dagen? frågade Harry. Jag fick lite panik. Vart skulle jag säga att jag varit. Jag hade inte precis tänkt igenom detta.
- Jag sprang en runda i skogen! svarade jag. Jag hörde själv hur dålig jag var på att ljuga. och det gjorde nog Harry också. Han gav mig en underlig blick men sen svarade han ändå:
- Aha chill , vill du vara med? Jag skakade på huvudet och han vände upmärksamheten till spelet igen. Liam kom ut från köket och slängde en red bull åt mig.
- Några nyheter om Jasmine? frågade Niall när Louis vunnit matchen.
- Nä.. Sa Harry och tittade ner. Både han och Liam såg väldigt ledsna ut. Det va inte precis roligt att hålla en sådan sak hemlig. Men det var Jasmines sak att berätta. Och om jag skulle säga att jag visste var hon var skulle jag inte kunna hålla hemligt var. Så jag beslöt mig för att inte säga något alls. Och att säga "Din flickvän är på behandlingshem för alkohol missbruk och mera" var kanske inte heller det lättaste heller.
- Zayn? frågade Liam och jag vaknade ur mina tankar.
- Va? Ja? sa jag och han skrattade lite.
- Vi undrar m du ska med till milkshake city? svarade han.
- Ja visst!
.
"Jag blir utskriven idag , vill inte vara ensam kan du hämta mig?". Jag stog i köket och fixkade frukost till mig själv när Jasmine smsade mig. Jag blev glad att hon frågat mig. Jag och Jasmine hade inte precis haft någon nära relation innan. Jag kände knappt tjejen. Men om både Liam och Harry älskade henne skulle nog jag också kunna det. Även om jag och Harry bara gillade henne som vän. Men att hon litade på mig gjorde att jag kunde lita på henne också. Jag gick in på mitt rum och satte på mig ett par chinos en mörk lila t-shirt och en grå kofta över det. Sedan bad jag Paula köra mig.
.
När hon kom ut genom grindarna såg hon ut som en ny människa. Hon hade fått mycket färg på kinderna och hon såg inte så liten och spinkig ut längre. Hon såg stark och frisk ut. Och även om hon bara hade varit borta i två veckor va jag nästan säker på att behandlingen hade hjälpt. Hon hade blåa jeans och en vanlig vit t-shirt med ett snyggt tryck på på sig. Efter sig drog hon en stor resväska.
- Hej Zayn! sa hon glatt och gav mig en kram.
- Hej tjejen , ska jag hjälpa dig med väskan? frågade jag och hon nickade. Jag satte väskan och baksätet och sedan hoppade jag in i bilen.
- hej Paul! sa Jasmine när hon också hoppat in.
- Hallå! svarade han glatt.
-  du Paul skulle du kunna unvika att berätta för killarna vart jag varit? Jag vill göra det själv. Sa hon.
- Ja visst! svarade han förstående.


Kommentarer
Postat av: Melina

Skit bra!

2012-02-12 @ 20:48:56
Postat av: emma

så bra ! :)

2012-02-12 @ 21:55:45
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Ellen

Jätte bra! Du jag fick en vänförfråga av dig på fb och jag har inte svarat på den för jag har precis börjat läsa bloggen. Så jag är inte hon Ellen som är med i novellen:)

2012-02-12 @ 23:07:44
Postat av: Ellen

Jätte bra! Du jag fick en vän förfråga av dig på fb och jag har inte svarat på den för jag har precis börjat läsa bloggen, så jag är inte hon Ellen som är med i novellen:)

2012-02-12 @ 23:08:50
Postat av: Anonym

Ah heter du också Ellen Andersson haha?

2012-02-13 @ 08:35:00
URL: http://onedirectionnnovell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt bra ! Meeeer (:

2012-02-13 @ 21:23:52
Postat av: Nathalie'

super braaaa! :)

2012-02-14 @ 20:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0