You've got that one thing - del 8

- Hej, sa jag och kramade henne tillbaka. Hon var hur snygg som helst och jag kände mig ful där jag stod med min feta blåtira. Sedan gav hon Liam en kyss och det kändes lite pinsamt och stå där som ett fån så jag böjde mig ner för att snöra upp skorna.
- Kom och hälsa på dom andra! sa Liam när jag reste mig upp. Jag tittade lite skeptiskt på Liam. Jag var ganska blyg av mig första gången.
- Det kommer gå bra Abby, sa han och skrattade lite.

Jag gick bakom Danielle och Liam och vi kom in i vardagsrummet. Där satt Zayn, Harry, Louis , Louis tjej som jag inte kom ihåg namnet på och Niall.
- Killar detta är Abby! sa Liam högt och alla vände sig om.
- Och tjejer Liam! sa Louis. Hej Abby! fortsatte han sedan och log mot mig. Jag log lite tillbaka och sedan kom Niall fram.
- Hej Abby , Niall! sa han och skakade mig han.
- Hej, svarade jag och skrattade lite. Jag försökte hur mycket som helst att inte vara blyg. Och det gick ganska bra faktsikt. Zayn hälsade också sedan satte jag mig i soffan bredvid Harry eftersom det var det enda som jag träffat innan föutom Liam då. Men platsen bredvid honom var upptagen av Danielle.
- Hur är läget? frågade han när jag satte mig.
- Det är ganska bra, sa jag och han log.
- Vadå ganska bra? är inte vi helt awesome? sa han och skrattade lite.
- Jodå , svarade jag och log. Jag lutade mig tillbaka i soffan och tog upp min mobil. Ett missat samtal från pappa.
- Jag ska bara gå ut och ringa ett samtal, sa jag ursäktande till Harry.
- Det finns en stor balkong där , om du vill vara ifred, sa han och nickade mot en glasdörr. Jag nickade och försvann ut.
.
- Hej snäckan! svarade pappa och jag log när jag hörde hans röst.
- Hej, du hade ringt, svarade jag.
- Ja jag tänkte mest höra hur det är, hur går det att bo ensam?
- Jo det går bra , allt är jätte bra! ljög jag med övertygelse i rösten.
- Så bra , vi undrar om du vill komma och äta middag här nästa fredag?
- Det vore trevligt , men jag kan inte då. Kan vi ta det någon gång längre fram? frågade jag. Jag ville inte att pappa skulle se blåtiran. Om den äns va kvar då.
- Okej , vi kan ju höras i veckan , jag älskar dig min skatt! sa han.
- Älskar dig också , hejdå pappa, sa jag och la på. Jag satte mig i en av stolarna som stod där och drog upp benen. Jag tittade ut över den stora parken som låg utanför huset. Det va vacker. Dörren öppnades och ut kom Zayn.
- Oh hej , visste inte att du satt här , sa han och log lite ursäktande.
- Hej , jag ska precis gå in, sa jag och reste mig.
- Kan du inte stanna och hålla mig sällskap , jag ska bara ta en cigg? frågade han och log ett chramigt leende.
- Jo , om du bjuder! svarade jag.
- Självklart, sa han och gav mig en cigarett. Vi satte oss ner och Zayn räckte mig en silvertändare. Jag tog imot den och tände den vita cigaretten. Jag drog in röken i halsen och det kändes bra. Jag var ingen rökare igentligen. Det hände att jag rökte på fester och så men inte mer. Men på senare tid hade det blivit mer och mer. Nickokicken fick mig att känna mig glad.
- Du har känt Liam länge va? frågade Zayn plötsligt.
- Vi va bästa vänner sen vi föddes tills jag flyttade hit för sex år sen, vi har inte träffats sedan dess , svarade jag.
- Det måste ha varit roligt att se honom igen då.
- Ja , fast inte precis i den stunden , sa jag och tittade ner.
- Vad menar du? frågade Zayn och tittade på mig med intensiv blick.
- Inget , det är skönt att ha honom tillbaka.

Efterlängtad del?
Jag har bestämt mig för att iallafall skriva klart denna novellen :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

den är jättebra tycker du ska fortsätta skriva noveller :D

2012-04-09 @ 21:07:55
Postat av: linda

jaa fortsätt:D

2012-04-09 @ 21:33:36
Postat av: linda

jaa fortsätt:D

2012-04-09 @ 21:34:14
Postat av: Ebba

Yeeey :)

2012-04-09 @ 22:30:54
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/
Postat av: Ebba

Yeeey :)

2012-04-09 @ 22:31:24
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

yes, älskar denna novell! :)

2012-04-09 @ 23:22:06
Postat av: Hemlis

Asbra, du måste skriva mer!;)

2012-04-09 @ 23:30:54
URL: http://drommaromonedirection.blogg.se/
Postat av: jsh

Så spännande! Bra fortsätt skriva! :D

2012-04-10 @ 01:10:57
Postat av: Tess

Riktigt efterlängtad del fortsätt :D

2012-04-10 @ 12:02:44
URL: http://photosbytess.devote.se
Postat av: jullebulletaturararen<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3<3

uwegbIVÖHbsdövohujBV

2012-04-10 @ 17:36:13
Postat av: moa

älskar't!!!

kolla gärna in på min nya novell om killarna http://onedlight.blogg.se/ Kommentera/följ/sprid!

Love Moa, x

2012-04-11 @ 17:07:44
URL: http://onedlight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0