You've got that one thing - del 7

- Hej, sa jag med trött röst.
- Hej , hur gick det? frågade Liam på andra sidan luren.
- Kan du hämta mig? frågade jag.
- Kommer nu, sa han och la på.


På en eftermiddag hade jag och Liam fått tillbaka det vi hade för sex år sen. Han var precis den killen jag kom ihåg. Och jag kände inte så många i London. Att få tillbaka Liam var bättre än julafton och födelsedagen tillsammans. Jag gick in på toan. Jag fick fortfarande rysningar av det , men vad skulle jag göra? jag va ju tvungen att besöka toaletten ibland. Varför hände allt hemskt på toan? Jag kollade mig i speglen. Blåtiran var blå/grå och väldigt synlig. Jag tryckte lite på den och det gjorde riktigt ont. Mascaran hade också runnit i två svarta streck på kinderna. Jag tog vatten på en ett papper och gnuggade mot kinden. Mascaran försvann och kinden blev röd och varm efter skrubbandet. Jag tog fram en foundition som jag hittade i skåpet och tog ett tunt lager för att dölja mina röda kinder och blåtiran. sedan fortsatte jag in på mitt run. Allt gick i slowmotion. All kraft hade gått ur mig och det enda jag ville var att komma ifrån denna lägenheten. Jag drog av mig jeansshortsen och tog på mig ett par tights istället. sen bytte jag ut det pösiga linnet mot ett tight och drog en stor tjocktröjja över. Sedan ringde det på dörren. Jag ska anstränga nu. Jag ska vara glad och trevlig. Jag ska vara mig själv tänkte jag och öppnade dörren.
- Hej! sa Liam och gav mig en kram.
- Hej Liam , det där gick inte så bra, sa jag och skrattade lite.
- Du får berätta när vi kommer till mig, packa en väska snabbt Harry väntar där nere! sa han och log lite sterssat.
- Vänta här då, sa jag och sprang in på mitt rum. Jag slängde ner jeans , shorts, ett linne , trosor , strumpor , smink och anndra nödvändiga saker i min stora väska och gick ut till Liam.
- Du packar fort för att vara tjej! sa Liam när jag kom tillbaka.
- Jag vill ut härifrån, sa jag och drog på mig mina converse.
.
Jag satte mig därbak och drog igen dörren.
- Hej! sa Harry som satt i förarsätet. Han vände sig om med ett leende på läpparna.
- Hej, förlåt för förra gången , jag va eh... inte  mig själv riktigt. Jag heter Abby! sa jag och sträckte fram handen.
- Harry! sa han och tog den. Sedan vände han sig om och började köra. Det va en tyst bilresa vilket var skönt. Jag lutade huvudet mot den kalla rutan och såg Londons gator flyga förbi. Harry stannade bilen 10 minuter senare och jag öppnade dörren.
- Alla är inne hos oss, kommer ni också? frågade Harry och Liam tittade på mig.
- Orkar du? frågade han. Jag nickade.
- Jag behöver tänka på annat! sa jag och tog väskan från bilen. Jag fick en liten klump i magen när jag tänkte på min blåtira. Dom skulle kanske fråga. Och jag orkade inte svara på några frågor.
- Ta det lugnt , dom kommer inte säga något! sa Liam som om han läst mina tänkar. Jag log mot honom men kände mig ändå inte övertygad.
.
Vi kom in i en lägenhet och jag hörde massor med människor från det jag antog var vardagsrummet. En ganska lång tjej kom ut ur vardagsrummet och log mot oss. Hon hade långt brunt hår i form av små lockar.
- Hej , du måste vara Abby! sa hon och gav mig en kram. Jag är Danielle! sa hon. Danielle? Juste Liam hade ju tjej. Jag hoppades för allt i världen att hon inte tagit illa upp när jag spenderat ensam tid med Liam. Jag såg honom inte på det sättet. Absolut inte.
- Hej, sa jag och kramade henne tillbaka. Hon var hur snygg som helst och jag kände mig ful där jag stod med min feta blåtira. Sedan gav hon Liam en kyss och det kändes lite pinsamt och stå där som ett fån så jag böjde mig ner för att snöra upp skorna.
- Kom och hälsa på dom andra! sa Liam när jag reste mig upp. Jag tittade lite skeptiskt på Liam. Jag var ganska blyg av mig första gången.
- Det kommer gå bra Abby, sa han och skrattade lite.

Många kommentarer på denna delen. Har jobbat hela dagen med den!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Bra kapitel;)

2012-04-03 @ 17:23:55
Postat av: Anonym

jättebra !! längtar tills nästa del ! :D

2012-04-03 @ 17:25:52
Postat av: Anonym

Skit bra! meer :D

2012-04-03 @ 17:34:40
Postat av: Anonym

Grymt bra mer!!

2012-04-03 @ 18:45:18
Postat av: Jull

Du gör verkligen framsteg med ditt skrivande!I like it!! ;)

2012-04-03 @ 18:51:42
Postat av: Anonym

Bästa novellen på länge! Fan va bra!

2012-04-03 @ 19:25:17
Postat av: louise

Verkligen skitbra! Älskar det hemliga också, som vem killen hon gjorde slut med är och vad som hände! Längtar till nästa del :)

2012-04-03 @ 22:30:47
Postat av: Anonym

Skiit bra

2012-04-03 @ 22:34:30
Postat av: Anonym

riktigt bra!

2012-04-03 @ 22:52:10
Postat av: Melina

Jätte bra :)

2012-04-04 @ 00:28:34
Postat av: Mathilda

Åh, vad bra! Det känns som man är där själv. Du är verkligen jätte duktig på att skriva. Fortsätt! Skulle du vilja länka vår nystartade 1D novell? Vore super snällt! Vi länkar självklart tillbaka! Directioners måste hålla ihop, right? Ta hand om dig! Kram Mathilda

2012-04-05 @ 12:10:21
URL: http://theperfectonedirection.blogg.se/
Postat av: Tanja

Jätte bra!

2012-04-05 @ 17:31:14
URL: http://wewantonedirection.blogg.se/
Postat av: En hemlis!

Asbra!

2012-04-06 @ 00:59:54
URL: http://drommaromonedirection.blogg.se/
Postat av: jsh

Älskar dina noveller! :D

2012-04-08 @ 19:06:36
Postat av: Ida

ÄLSKAR dina noveller,fett awesome!

2012-04-25 @ 18:50:06
URL: http://idislove.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0