You've got that one thing - del 13

Liam's perspektiv
- Ska vi ringa ambulans? frågade Harry som va tätt bakom Zayn.
- Nej vänta , jag har varit med om det här innan. En tjej i mitt löpar lag som jag sprang i när jag va yngre kolappsade precis såhär. Det är överansträngning och det bästa vi kan göra är att hålla henne varm. Hon kommer kvickna till om några sekunder och då behöver hon vatten och något att äta snabbt, sa jag och Zayn tittade imponerat på mig.
- Louis , kasta hit en filt, sa Zayn högt och genom luften kom en blå filt. Zayn tog den i sina armar och höll om Abby. Och då öppnade hon sina dimmiga ögon.

- Vart är jag? frågde hon svagt.
- I vår studio , vill du ha något? frågade jag satte mig på huk framför henne.
- Jag fryser, sa hon och Zayn lyffte upp henne. Han la ner henne försiktigt i soffan och hon huttrade till.
- Paul , har vi något täcke här? frågade Harry och gick in i ett annat rum där Paul och några andra livvakter stod. Han kom tillbaka med ett blått täcke.
- Fanns här ett täcke? frågade Niall förvånat.
- Man kan hitta allt i denna studion, sa Harry och blinkade. Sedan la han täcket över Abby. Hon fick fram ett svagt leende och sa:
- Tack , och förlåt..hennes ögonlock blev tyngre och hon somnade.
.
Hon log och sov i studion i flera timmar. Det va helt sjukt. Hur en tjej kunde förändras så mycket på bara några år. Och även om hon verkade tro att hon va till besvär så var det helt tvärt om. Jag ville hjälpa henne. Och jag är glad att jag var den hom kom till. Det fick mig att känna mig viktig. Och även om han var väldigt trasig nu kunde jag se att hon fortfarande va den goa och glada tjejen jag kände för sex år sedan.
- Killar vi är klara för dagen, sa Paul och log. Jag gick över till Abby och skakade henne lätt.
- Abby, du måste vakna. Vi kör dig hem, sa jag och hon öppnade ögonen pytte lite.
- Jag orkar inte , sa hon svagt och hennes ögonlock stängdes igen. Det gjorde lite ont i mig att se henne må så dåligt. Jag tog täcket om henne och lyfte upp hennes lätta kropp.
- Harry , kolla om där är fans utanför. Om det är det får du köra upp bilen vid bakdörren! beordrade jag och han nickade.
.
- Fans på framsidan , han kör bak den! sa Louis som kom in från gatan. Jag nickade och log.
- Tack, svarade jag.
- Det är lugnt , hur är det med henne? frågade han.
- Jag vet inte, inte så bra tror jag.. sa jag ch Louis la en hand på min axel.
- Du behöver vara stark för henne, du är hennes vän, jag nickade som svar och just då sa Paul att Harry stod utanför och väntade. Jag satte mig i basätet medans hon halvlåg i mitt knä.  I förarsätet satt Harry och bredvid honom satt Zayn. Båda tittade skeptsikt bak på Abby.
- Jag börjar bli orlolig , borde vi köra till ett sjukhus? frågade Harry och såg faktsikt riktigt orolig ut.
- Jag tror bara hon behöver vila , men det är nog bäst om någon av oss stannar med henne hela tiden, svarade jag.
- Vi kanske ska kontakta hennes föräldrar då? så Harry.
- Nej , vi för vänta tills hon vaknar och fråga vad hon vill, vi gör som Liam säger! sa Zayn och vände sig fram igen. Harry körde försiktigt till Abbys lägenhet. Jag bar ut henne och vi kom upp till dörren.  Zayn kände på den och till hans stora förvåning var den öppen. Och jag visste att Abby inte skulle låta den stå öppen efter allt som hänt.
- Det är någon i lägenheten, sa jag.
- Hur vet du det? frågade Harry.
- Efter allt hon varit med om skulle hon inte låta den stå öppen, sa jag och han nickade när han förstod.
.
När vi kom in i lägenheten stod det en ganska normal lång kille med blont hår i köket. När han hörde oss vände han sig snabbt om.
- Hej? sa Zayn.
- Hej jag är Adam, sa han och gick fram till oss. Han sträckte ut handen för att hälsa på Zayn. när han sa sitt namn gick det som en ilning av hat genom min kropp. Jag hatade inte många männsikor. Och hata är ett väldigt starkt ord. Men den här killen hatade jag verkligen
- Jag tror du ska gå nu! sa Zayn med kylig röst.
- Vad är ditt problem? frågade Adam och tog en steg mot Zayn.

Dam dam dam?! vad kommer hända nu , kommer Zayn och Adam hamna i slagsmål eller inte?
Sorry för sålig uppdatering!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: emma

så jäkla bra!

2012-04-23 @ 01:10:00
Postat av: Melina

Sjukt bra!

2012-04-23 @ 10:17:05
Postat av: linda

såå jävla bra! :D

slagsmåååål haha:D

2012-04-23 @ 16:44:09
Postat av: Tess

mer NU inna jaaaaaaaaaaaaaaa exploderar..

2012-04-23 @ 18:07:44
Postat av: Hemlis!

Aaaaaaaah!!! Måste ha mer!!;)

2012-04-23 @ 18:32:06
URL: http://drommaromonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra novell!! :D

2012-04-23 @ 20:17:10
Postat av: Anonym

nu måste man ju bara få veta fortsättningen eller. grym novell du har längtar tills nästa kommer :)

2012-04-23 @ 21:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0