You stole my heart - Del 9

Har hänt:
- Och det andra saken du ska lova mig är att du aldrig berättar detta för någon! sa jag och han nickade igen.
- Jag lovar!
- Detta är inte saker jag berättar för vem som helst. Det är bara min bästa vän hemma som vet allt detta. sa jag och han log lite.
- Och nu vet dina andra bästa vän! sa han och nu log jag lite.

- Tack för att du lyssnar Harry! sa jag och han log.
- Tack för att du berättar. Svarade han.
- Haha du är inte så jobbig som jag trodde! sa jag och vi båda började skratta.
- Du är inte så elak som du verkade första gången vi träffades.
- Jag vet faktiskt inte varför jag är så. Jag tror det är mitt skydd. För att ingen ska se vem jag är och hur sårbar jag igentligen är. sa jag och kände hur tårarna brände bakom ögonen.
- Du har varit med om mycket , det är inte konstigt att du är så! sa han och log lite. Men jag kunde inte le. Jag hade aldrig berättat detta för någon på detta settet. Elvira viste ju allt men hon hade ju varit med mig igenom allt. När ja berrättade allt samtidigt insåg jag verkligen hur mycket jag skadat mig själv. Tårarna började rinna och Harry reste sig upp och gick runt bordet till mig. Han kramade mig och det kändes skönt att han inte frågade.
- Vet du vad som alltid får mig på bättre humör? frågade han och jag skakade på huvudet.
- Tv-spel! sa han och jag började skratta lite. Han torkade bort mina tårar och jag log lite.
- Kom! sa han och tog min hand. Jag visste att det aldrig skulle bli något mellan oss och därför brydde jag mig inte heller om att vi gick där och höll handen. Jag hade bara träffat Harry tre gånger men det fanns något hos honom som fick mig att känna mig viktig. Han fick mig att känna mig behövde och uppskattad. Vilket jag inte känt på hur länge som helst.
- Där! sa Harry och pekade på ett hus. Där bor jag och Louis! Det lång inte så långt bort och det gick snabbt att gå dit. Harry öppnade dörren för mig och vi gick mot hissen. Han tryckte på våning tre och hissen började åka. Vi kom in i lägenheten och hörde skratt och skrik från vardagsrummet.
- Vill du ha en cola? frågade Harry och jag nickade. Jag sparkade av mig skrona och följde efter honom in i köket. I köket stod en kille med halva huvudet inne i kylen.
- Niall! sa Harry högt. En hög smäll hördes.
- Aj som fan! sa han. Du kanske inte ska skrämmas så! sa han och Harry började skratta. Niall hade slagit huvudte i hyllen över honom och nu stod han och kliade sig i bakhuvudet.
- Niall detta är Jasmine! sa Harry och Niall log mot mig.
- Hej, vill du ha en cola? frågade han och jag nickade.  Han gav mig en burk och vi fortsatte in i vardagsrummet. Där satt Louis med två andra killar.
- Killar vi har besök! sa han och alla vände sina blickar mot mig. Det va då jag mötte ett par bruna ögon. Exakt samma ögon jag mött två dagar tidigare.

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-11 @ 23:48:01
Postat av: Anonym

As bra meer!! :)

2011-12-12 @ 05:50:19
Postat av: Nathalie'

jäätte bra!! :)

2011-12-12 @ 15:00:16
Postat av: Anna

Fett bra!!!!!!

2011-12-12 @ 16:02:15
Postat av: M

Grymt bra :D

2011-12-12 @ 17:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0