You stole my heart - Del 1

Jag gick igenom grindarna till den stora herrgården jag kallade mitt hem. Jag äcklades av synen. Alla trodde att vår familj var så perfekt. Att allt löste sig bara för att man var rik. Men jag avskydde vår familj. Eller ja det som var kvar av den. Inget hade varit bra sen pappa flyttade. Jag hatade huset vi bodde i. Jag hatade min mamma som alltid skulle vara så fin och prydlig. Jag hatade hennes äckliga lilla chiwawa Elton. Men mest av allt hatade jag mig själv. När pappa flyttade till London för två år sen rasade allt för mig. Jag hade försökt ta mitt liv flera gånger. Men jag misslyckades alltid. Nu hade jag istället börjat dricka. Jag hade pengar till att festa varje dag. Min bror var igentligen den enda som förstod mig. Men han hade flyttat till Stockholm för några månader sen. Så nu va det bara jag, min mamma och alla som jobbade här kvar. Jag snubblade på mina höga klackar och hamnade i blommrabbaten bredvid uppfarten.
- Åh Jasmine, inte kan du ligga här! Sa Peter , vår trädgårdsmästare. Han var min favorit. Och han hjälpte mig alltid när inte min mamma gjorde det.
- Jo det kan jag , jag ska ligga här tills jag dör! Sa jag med ett högt stön.
- Kom nu , jag hjälper dig upp! Sa han och lyfte upp mig.
- Du luktar fortfarande sprit, här! Sa han och rotade i sin ficka. Han fick upp en blå halstablett och gav den till mig.
- Tack Peter! Sa jag och stoppade den i munnen. Jag började vingla in mot huset och när jag kom upp för stentrappan öppnade jag dörren. Jag gick in och smällde hårt i den.
- Nämen hur ser du ut? Vad har du på dig? Gå genast och byt om! Sa mamma när hon kom ut i den enorma hallen med Elton på armen.
- Käften kärring! Mumlade jag och började gå upp för trappan mot mitt rum. Jag slängde mig i sängen och somnade med kläderna på.
.
Jag vaknade av att mamma satt på sängkanten och strök mig över kinden. Jag ryckte till och hon log lite.
- Vi måste prata om en sak, sätt på dig lite kläder och kom ner! Sa hon och reste sig upp och försvann ut. Jag reste mig sakta och gick in i den stora garderoben som var äckligt full av kläder jag inte använde. Jag satte på mig ett par svarta mini shorts och ett svart linne. Sen gick jag ner och satte mig vid det stora bordet där det va uppdukat med massa bröd, pålägg , yoghurt , bär och annat man kunde tänka sig äta till frukost.
- Du kan inte ha det såhär Jasmine! Du förstör ditt liv. Du är bara 17 år gammal och du festar varenda dag. Jag har blundat för sanningen , men nu går det inte längre! Du har två val Jasmine! Antigen skickar vi in dig på psyket igen eller så får du flytta till din pappa ett tag!
- Vad fan är det du sitter och säger?! Skrek jag.
- Lugna dig , det är för ditt eget bästa!
- Du är för fan inte klok någonstans , jävla häxa! Skrek jag och reste mig upp så att stolen välte.
- Jasmine nu tar du och lugnar ner dig! Sa hon strängt men jag sket i det. Jag sprang upp på mitt rum och slängde mig på golvet.Tårarna sprutade men det sket jag i. Jag letade efter min sprit gömma under sängen. Hade mamma vetat att jag haft min gömma där han hon blivit ursinnig. Jag fick fram en Absolut Vodka päron. Jag skruvade av korken och vände botten upp. Jag kände hur den starka vätskan brände ner i min strupe. Det va min enda räddning. Spriten gjorde mig lycklig i ett par timmar. Sen när jag började nyktra till va det bara ett helvete igen.
Jag satt där på golvet ett par timmar. Spriten hade verkat och jag var riktigt full. Jag reste mig sakta upp och var nära på att ramla  tillbaka ner på golvet två gånger. Men till slut kom jag upp och jag började gå mot badrummet. Jag tog upp ett rakblad ur en av lådorna. Jag tyckte det va konstigt. Spriten brukade alltid hjälpa. Men inte idag. Jag satte bladet mot handleden och drog. Det blev ett långt djupt sår och blodet började rinna. Jag satte bladet på ett nytt ställe och drog igen. Fast den här gången hårdare. Blodet rann ännu mer från detta såret. Jag skönk ner på badkarskanten och kände hur allting snurrade. Jag ville inte in på psyket igen. Det va det värsta jag visste. Och jag ville verkligen inte flytta till London. Till min pappa med hans äckliga nya fru och hennes barn. Blodet fortsatte rinna och jag kände mig ännu mer snurrig. Jag kunde inte kontrolera det. Plötsligt kände jag hur min kropp föll bakåt och jag kom närmre badkarskanten med mitt huvud....
________________________________________________________________________________________________
Kommer finare design :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0