You stole my heart - Del 4

Har hänt:
Nu var det dags. Dags att säga hejdå till mitt liv här. Och hejdå till min bästa vän.
- Hejdå! sa jag och la armarna om henne. Vi började båda gråta och vi stod så hur länge som helst.
- Jasmine du måste åka nu! sa mamma till slut och jag släppte Elivira.
- Hejdå bästavän...

planet landade och jag reste mig upp. Jag tog min handväska som låg i sätet bredvid och gick mot utgängen som en av flygvärdinnorna hade öppnat. När jag kom ut stod en limousin parkerad där.
- Åh inte en till. Mumlade jag för mig själv när jag gick ner för trappan. Utanför stod pappa i kostym och bredvid honom stod en smal blond tjej i höga klackar. Jag antog att det var kristen.
- Hej älskling! sa pappa när jag kom fram. Han kramade mig men jag kramade inte till baka. När han slutat krama mig skulle jag sätta mig i bilen men då sträckte Kristen fram handen för att hälsa. Men jag gick förbi den och hon tittade häpet på mig.
- Ge henne lite tid! viskade pappa alldeles för högt till henne. Hon nickade förstående och vi satte oss i bilen. Så fort chaffören började köra satte jag på musik i mina lurar. Jag satte på The A team av Ed Sheeran. Om det va någon som fick mig på bättre humör var det Ed och hans musik. Jag höjde volymen och kollade ut genom fönstret på ett soligt London. Det enda som va positivt med att jag flyttat va att jag kanske hade chansen att se Ed någon gång och så.
.
Jag såg att pappa pratade med mig och jag drog snabbt ut hörlurarna.
- Vi är framme! sa han. Jag nickade till svar och hoppade ut ur limmon. Jag stod framför ett jätte stort våningshus. Jag stirrade på det tills pappa och Kristen kom ut.
- Våning 10! sa hon och jag nickade. Pappa gav mig en nyckel och jag gick in i lobbyn.
- God eftermidag! sa receptionisten. Jag sket i att svara henne också. Jag tryckte på nummer 10 och hissen började åka. När jag kom till våningen fanns där bara en dörr. Så jag satte i nycklen i den och öppnade. Det va inte en lägenhet utan det va en hel våning. Och ut mot staden var där fönster från golvet till taket. Våningen va ljus och fräsh. Jag gick runt för att hitta mitt rum. jag kom in i en koridor med 3 dörrar. På ena sidan va där två dörrar. På den ena stod det Daniel och på den andra Kajsa. Jag antog att det va mina nya så kallde syskon. På andra sidan fanns där bara en dörr och där stod det Jasmine med svart skrivstil. Det såg snyggt ut och jag undrade om inte pappa nämnt att Kristen va inredare när vi pratat i telefon någon gång.
.
Jag öppnade dörren och rummet var inrett i mörkgrått. En stor dubelsäng stod mot väggen och över den stod det "carpe diem" . Det stod 2 gråa fotöljer i ena hörnan och framför sängen stod där en stor tv. Det fanns även 2 dörrar till inne i rummet. Jag satte väskan på sängen och gick för att öppna en utav dörrarna. Bakom den döljde sig en stor " walk in closet". På ena sidan hängde alla mina kläder som jag haft med mig hemmifrån och på andra sidan hängde kläder jag aldrig sett förut.
.
- Jag viste inte vad du hade för klädsmak så jag köpte lite av varje , det du inte gillar kan du ju ge till Kajsa! jag vände mig om och Kristen stod och log i dörröppningen.
- Eh.. tack! sa jag och försökte le tillbaka.
- Dom kommer hem snart så du får träffa dom! sa hon.
- Va? vem? sa jag och hon skrattade.
- Daniel och Kajsa såklart. sa hon och skrattade lite till.
- Jutse jag. sa jag ointreserat.
- Din dator står föresten under skrivbordet, vi ses sen då! sa hon och stängde dörren. Jag gick fram till skrivordet och under där stod en oöppnad macbook air. Jag suckade lite. Alltid det finaste tänkte jag ironiskt  samtidigt som jag började öppna förpackningen.
.
2 timmar senare
- Jasmine kom! skrek pappa och jag reste mig. Jag stängde av datorn och gick ut i köket. Där stod en kille och en tjej. Killen som jag antog va Daniel va lång och brunbränd. Han hade lagom långt hår och super blåa ögon. Tjejen som atagligen var Kajsa var liten och smal. Hon hade långt blont hår och tittade skeptiskt på mig. Hon såg ut att vara något år yngre än mig.
- Hej syrran! sa Daniel och kramade mig. Det kändes konstig. Vi hade träffat varandra i mindre än en minut och har stod han och kramade mig.
- Eh.. Hej hej! svarade jag och han släppte mg.
- Kajsa! sa Kajsa och sträckte fram sin han. Hon hade ett äckligt fejkleende och jag kände hur hon granskade mig från topp till tå.
- Jasmine! svarade jag och gick förbi henne. Jag gick in på mitt rum och tog upp min väska där min Ipad låg. Jag hängde den över axlen och drog på mig mina skor.
- Jag går en runda! sa jag när jag gick förbi alla i köket.
- Vi äter klockan 7! svarade pappa.
- Jaja whatever! mumlade jag och smällde igen dörren.
____________________________________________________________________________________________________
Så vad tycker ni än så länge? Killarna kommer in snart!
Kram!

Kommentarer
Postat av: M

Grymt :D

2011-12-07 @ 22:32:46
Postat av: emma

det är jättebra ! :)

2011-12-07 @ 23:26:31
Postat av: Anna

Så jävla bra och jag tycker om att kilarna inte kommer in för snabbt som vanligt men snälla skriv mer!!!!!

2011-12-08 @ 18:21:12
Postat av: Nathalie'

Jätte bra! :D

2011-12-08 @ 20:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0