You stole my heart - Del 30

- Hej! sa han och pussade mig på pannan.
- Hej , ska vi gå eller?
- Yesbox! sa han och vi började gå. Vi skrattade mycket och gick och puttade varandra. Det känndes fel att inte berätta något för Harry om mig och Liam. Men vi ahde kommit överens om att ingen skulle få veta än. Men att inte berätta för sin bästavän kändes så fel..


Jag öppnade långsamt ögonen och ljuset som strömmade genom fönstret träffade mig rätt i ansiktet. ”Fan att jag glömde dra ner gardinen igår" tänkte jag irriterat. Jag insåg att jag inte skulle kunna somna om efter att ha vaknat på det sättet. Jag sträckte mig för att ta min mobil och satte mig tvärt upp. ”Shit!” tänkte jag. ”Klockan var kvart i 4 och Liam skulle hämta mig om drygt 2 och en halvtimme!” Jag sprang in i duschen och tvättade noga igenom håret och rakade benen. När jag gick ut ur duschen sträckte jag mig efter handduken, en virade jag som en turban på huvet och en runt kroppen. Jag smörjde in mig med body lotion och gick sen in i garderoben. Kändes onödig att sätta på sig kläderna som jag skulle ha på dejten nu så jag satte på mig ett par gråa joggingbyxor och ett vitt linne. Sen gick jag ut i köket där Kajsa satt och åt. Hon såg minst lika sliten ut som jag gjorde. Jag tog en kopp ur överskåpet och fyllde den med kaffet som fanns i kaffekokaren och gick bara in i mitt rum igen. Jag orkade inte bråka med Kajsa nu.  Jag kopplade in min Iphone till mina högtalare och slumpade låt.  Ironiskt nog kom "stole my heart" ur högtalarn och jag skrattade lite. Jag torkade håret nogrant och sedan satte jag i plattången. Jag snurrade runt lite på mitt rum och dansade. Livet va allmänt bra för tilfället. Det hade vänt sååå fort. Från att ha varit skit till att ha blivit ganska bra. Visst fans där rätt många brister men det känndes inte som ett lika stort problem längre. Plattången pep till och jag satte mig framför speglen. Jag drog nogrant igenom hela håret. När jag va klar tittade jag mig i speglen.  I samma ögonblick bestämde jag mig för att jag ville ha lockar. Så jag suckade och satte i locktången istället. Medans den blev varm gick jag in för att leta klänning. Jag letade länge och tillslut hittade jag den. Den va en av klänningarna mamma hade köpt till mig till skolavslutningen. Men självklart sket jag i skolavslutningen och festade med Evelina istället. Så klänningen var oanvänd och den blev helt pefekt.  Den va benvit och helt i spets.
.
"Jag är här nu" stod det i smset jag nyss fått av Liam. Jag tog en sissta titt i speglen och tog min kuvertväska från skrivbordet.  Jag gick ut från mitt rum och mötte pappa.
- Oj , vart ska du? Sa han och log.
- Ut.. sa jag och gick förbi.
- Vad fin du är älskling! sa han och jag kände hur glad jag blev. Jag och min pappa hade inte den bästa relationen precis. Vi pratade inte så mycket med varandra. Jag skött mitt lixom. Men när han sa det blev jag riktigt glad.
- Tack pappa! Sa jag och log mot honom. det va första gången jag log mot honom sen jag flyttat hit. Jag skyndade mig ner och där stod Liam i jeans och en ursnygg shorta. Han stod lutad mot en bil och när han såg mig sken han upp.
- Hej! sa han och böjde sig ner för att krama mig. Jag kramade tillbaka och han pussade mig på kinden.
- Hej! svarade jag och log. Han tog min hand och vi hoppade in i bilen.
.
- Oh my god är inte det Liam? skrek en tjej när vi hoppade ur bilen vid en liten resturang. Hon stod med en annan tjej som verkade lite blyg.
- Hej tjejer! sa Liam och log. Hon kom fram till honom utan att säga ett ord. Hennes ögon va stora om tefat. Sedan vände hon blicken mot mig. Hennes ögon va svarta av hat och hon stirrade ilsket på mig. Utan ett ord gick hon fram till mig istället. Hon höjde näven och slog till mig. Jag vacklade till och kände hur kinden blev varm. Utan att tänka mig för slog jag tillbaka...

Fått hjälp med början va en kompis, hoppas ni gillar't ! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

En riktigt efterlängtad del , och sååååå spännande !!!

2011-12-31 @ 02:01:50
Postat av: N

älskar sista biten när hon slår tillbaka!!

längtar 7kt mkt efter nästa kap!!<3

2011-12-31 @ 03:22:20
Postat av: Nathalie'

aaas braa!

2011-12-31 @ 10:48:56
Postat av: M

Asbra! <3

2011-12-31 @ 12:22:35
Postat av: Anonym

M.E.R N.U:)

2011-12-31 @ 12:38:49
Postat av: Wanja♥

SJUUUKT BRA!!! Vill bara ha mer och mer! Hoppas att Liam försvarar henne nu då!

2011-12-31 @ 14:45:46
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad bra detta kapitlet var längtar redan till nästa. Snygg design.

2011-12-31 @ 15:47:42
URL: http://oneednoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0