You stole my heart - Del 29

- Då drar vi! sa Liam när jag kom ut igen. Jag nickade och tog på mig mina skor. vi gick ner på gatan och började gå mot Liams lägenhet. Klockan va kanske 4 och solen stod fortfarande ganska högt på himmlen. Det känndes rätt att gå här med Liam

- Ses vi imorgon? frågade han när jag skulle gå.
- Ska träffa Harry...
- När får jag ta dig på en riktig dejt? frågade han och log stort.
- Övermorgon? svarade jag och log tillbaka. Han nickade och gav mig en kram. Sedan kysset han mig på kinden.
- Hejdå Jasmine!
- Hejdå Liam! Svarade jag. Han vände om och gick tillbaka till sin lägenhet. Kvällen hade varit väldigt trevlig. Det hade inte varit såhär pinsamt tyst eller så.
.
Jag smög in på mitt rum. Alla sov. Eller ja inte Kajsa. Jag såg att det lös från hennes rum och jag hörde ljud också. Hon hade väl någon kille där inne. Inget jag brydde mig om precis. Det va hjärntvättade killar om dom va med Kajsa. Jag stängde tyst dörren efter mig och gick in i badrummet. Jag tog bort sminket och  borstade tänderna. Sedan gick jag till min säng och gosade ner mig under täcket. Det blingade till i mobilen och jag tog den från bordet. "Tack för en mysig kväll!x" stod det och jag log för mig själv. "tack själv Liam x" svarade jag och la ner mobilen.

.
Jag vaknade av att mobilen ringde.
- Hej! sa jag med nyvaken röst.
- Hej!! skrek Harry.
- Harry klockan är 10 på mitt sommarlov , vad är det?
- Måste du alltid vara så sur? frågade han och suckade.
- Förlåt , vad är det? sa jag i en vänligare ton.
- Jo jag kommer till dig nu, för sen ska vi iväg på någon intervju! sa han och nu va han glad igen.
- Okej, vad ska vi göra då?
- Ta en fika och gå en runda? frågade han.
- Ja visst kom nu då! sa jag och la på. Jag hoppade ur sängen och gick in  gaderoben. Jag tittade snabbt igenom kläderna och bestämde mig för ett par svarta shorts och en vit shorta. Sedan fortsatte jag in i badrummet. Lockarna från igår var kvar så jag satte upp det i en hög toffs. Sedan tog jag lite puder och drog några drag med mascaran. Jag drog av bandaget så att jag bara hade plåstrena kvar. Sedan tog jag på mig lite ringar och armband för att göra min outfit finare. När jag satte på mig den sissta armbandet ringde telefonen.
- Jag kommer! svarade jag sedan la jag på. Jag tog min väska som stod på skrivbordet och sprang ner till Harry. Han stod lutad mot väggen med sina ray ban för ögonen.
- Hej! sa han och pussade mig på pannan.
- Hej , ska vi gå eller?
- Yesbox! sa han och vi började gå. Vi skrattade mycket och gick och puttade varandra. Det känndes fel att inte berätta något för Harry om mig och Liam. Men vi ahde kommit överens om att ingen skulle få veta än. Men att inte berätta för sin bästavän kändes så fel..


Här en ganska tråkig del men ändå. Tack för alla tips!
Kram ! xx


Kommentarer
Postat av: Nathalie'

jätte bra ! :)

2011-12-29 @ 19:55:02
Postat av: emma

bra ! :)

2011-12-29 @ 20:50:00
Postat av: Jessica

Asbra mer!;)

2011-12-29 @ 21:19:33
Postat av: Wanja

Det är inte alls tråkigt!! Sjukt bra, längtar verkligen till nästa!!:D<3

2011-12-29 @ 21:25:12
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: M

Skit bra :)

2011-12-29 @ 23:53:55
Postat av: My Life With Them

Gillar du One Direction?

I såna fall läs min novellblogg om de fem killarna!



http://mylifewiththem.blogg.se/?tmp=30094704

2011-12-30 @ 11:07:48
URL: http://mylifewiththem.blogg.se/
Postat av: Nina

När kommer nästa??? <33

2011-12-30 @ 22:29:10
URL: http://ninakaufmann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0