You stole my heart - Del 25

- Jasmine hör du mig? frågade Liam medans tårarna rann ner för hans kinder. Jag ville svara ja. För jag hörde ju honom. Men då kom smärtan som en bomb. Jag skrek högt och vred mig i hans armar.
- Ta det lungt hjärtat , vi är här! viskade Liam i mitt öra. jag fick ur mig ännu ett skrik. Sen blev allt svart...

Liams perspektiv.
Jag la ner henne i sängen och 2 minuter senare kom ambulanspersonalen in rummet. Man fick inte kontakt med henne längre och hennes vita kofta va dränkt av blod. Hon såg blek och livlös ut. Det gjorde ont att se henne så. Läkaren stack en spruta i hennes arm och efter ett tag slutade hon spänna kroppen och hon slapnade av. Dom lindade ett banadge flera varv runt hennes tunna handled. Fast förts satte dom stora plåster över såren. Dom vita plåsterna blev snabbt rödfärgade av allt blod.
- Hon är väldigt alkohol påverkad men hon är en stark tjej som tåler mycket, det hon behöver nu är någon som ser till så att hon inte kvävs av sina spyor om hon nu behöver spy. Vi har övervägt att magpumpa henne men vi väljer att inte göra det! sa den kvinliga läkaren till Jasmines pappa. Han nickade med sitt bleka ansikte. Han hade haft gott om färg på kinderna innan han sett Jasmine i detta skicket. All hans färg hade nu försvunnit och han såg väldigt sjuk ut.
- Kan jag göra något fär er? frågade jag honom och han skakade på huvudet.
- Tack Liam , du har varit till stor hjälp! sa han och la sin hand på min axel. Jag nickade och log lite halft innan jag gick ut ur rummet. Vid köksbordet satt Kristen och Kajsa. Båda stirrade bara rakt ut i luften. Jag brydde mig inte om att säga hejdå till dom utan gick bara ut från lägenheten. Jag gick med snabba steg till Nialls lägenhet.
- Tjenna mannen! sa han när han öppnade.
- Hej.. svarade jag och gick in i hallen och sparkade av mig mina skor. Jag satte mig i soffan och Niall satte sig bredvid.
- Vad har hänt? sa han.
- Jag hittade Jasmine medvetslös och blodig på hennes badrummsgolv.. Sa jag och han spärrade upp ögonen.
- Hur är det med henne?
- Det är stabilt , jag vet inte om dom tar med henne till sjukhuset eller om hon får stanna hemma..
- Jag är ledsen Liam.
- Jag med. sa jag och tittade ner på mina händer.
- Men vad gjorde du hos Jasmine , jag trodde du hata henne? frågade han. där kom frågan jag inte ville svara på. Men nu var jag tvungen.
- Jag älskar henne Niall! sa jag och han började hosta.
- Va? fick han fram.
- Ja , men det spelar ingen roll , för hon älskar Harry! sa jag och klumpen i magen växte.
- Så du älskar Jasmine? frågade Niall som fortfarande såg shockat på mig.
- Ja , men du får inte säga det. Vill att det förblir vår hemlighet! sa jag och han nickade.
- Men Danielle då?
- Jag gjorde slut med henne igår! sa jag och Niall tittade nu ledset på mig.
- Kan vi inte dra någonstans? Vi har ju 2 veckor ledigt nu, vi tar en sissta minuten? frågade han och det kändes som en riktigt bra idé. Slippa att se Jasmine och Harry. Slippa allt drama.
.
- Var vänlig och sätt på er era säkerhetsbälten så landar vi snart på Mallorca, hoppas ni haft en trevlig resa. Sa piloten.

Kommentarer
Postat av: keekar

WOW är allt ja kan tänka just nu...

du otroligt duktig!!!

2011-12-27 @ 03:34:59
Postat av: Wanja

Såå

Sjukt himla bra!!! Underbart duktig äru!!!!

2011-12-27 @ 09:41:48
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: M

Omd, sjukt bra!

2011-12-27 @ 10:03:09
Postat av: Nathalie'

så sjukt braa!

2011-12-27 @ 10:15:58
Postat av: Bella

W-O-W... asså människa du är sjukt duktig ;)

2011-12-27 @ 10:27:12
Postat av: Anonym

asså ohh, det är att man vill ha allt drama men det känns så jobbigt det där med att han älskar henne som älskar honom!

skriv mer !!!!!!!

juste, hur många kapitel tror du det kommer bli ?

2011-12-27 @ 10:53:36
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-27 @ 12:50:10
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2011-12-27 @ 13:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0