You stole my heart - Del 26

- Var vänlig och sätt på er era säkerhetsbälten så landar vi snart på Mallorca, hoppas ni haft en trevlig resa. Sa piloten.

Jasmines perspektiv.
Jag kände svala fingrar mot min panna. Någon som la en hårslinga bakom mitt öra. Jag öppnade sakta mina ögon. Harry satt på sängkanten och Zayn och Louis stod precis bakom. När han såg att jag va vaken sken han upp.
- Hon är vaken! sa han och både Zayn och Louis log då. Han böjade sig ner och pussade mig i pannan. Jag log så mycket som jag orkade. Smärtan o armen kom tillbaka och jag vred mig i sängen. Harrys leende försvann och han såg besvärad ut.
- Här! sa Zayn och stack fram ett glas vatten och en tablett han tagit från nattduksbordet. Jag svalde den och la mig ner igen.
- Var är Niall och Liam? det tog nästan all min kraft att säga det.
- Mallorca , men vi skulle hälsa så mycket! sa Louis och sattte sig också på sängkanten. Den rann en tår ner för min kind. Harry va snabbt med att torka bort den.
- Vad är det? frågade han.
- Det gör bara lite ont.. svarade jag. Fast det va inte alls sant. Jag önskade att Liam va här. Undra om han visste vad som hänt med mig. Om han va arg på mig och det va därför han stack.
- Hur hamnade jag här , vad har jag gjort?
- Du drack en del och sen skar... Nej jag vill inte prata om det! sa Harry och tårar började rinna ner för hans kinder. Han reste sig och gick ut ur rummet och Zayn följde efter. Jag tittade sårat efter honom. Vad hade jag gjort som fick honom att bli så ledsen?
- Louis kan du berätta? frågade jag och han såg lite besvärad ut.
- Du blev hittad alldeles blodig och medvetslös i ditt badrum , du va nära på att dö.. sa han och jag svalde hårt.
- Vem..vem hittade mig? Harry? sa jag förskräckt.
- Nej... Liam! sa han och tårarna började spruta ur mina ögon. Louis tittade förvånat på mig. Han tog min hand och det känndes bra.
- När kommer han hem?
- Liam? om några dagar bara! sa Louis och log.
.
Vi satt alla 4 och kollade film i min säng. Det va de vi hade gjort nu i tre dagar. Jag hade inte spenderat så mycket tid med Zayn och Louis innan "händelsen" men nu hade dom varit här varenda dag sedan jag vaknat. Det känndes bra att ha tre vänner här hela tiden. Det plingade till i Zayns mobil och han tog upp den.
- Det va från Liam , dom kommer hem imorgon! sa han och dom andra log. Jag kände hugget i bröstet. Hur skulle det vara mellan mig och Liam när han kom tillbaka. Fast jag kunde inte komma undan längtan efter honom. Imorn skulle jag ta tag i allting. Jag skulle prata med Liam. För såhär funkade det inte att ha det.
- Orkar du följa med till flygplatsen imorgon? frågade Harry och jag nickade.


Kommentarer
Postat av: emma

riktigt bra ! :)

2011-12-27 @ 14:00:12
Postat av: ebba

mer, mer, mer!:)

2011-12-27 @ 14:51:39
Postat av: M

Grymt!

2011-12-27 @ 15:53:54
Postat av: Wanja

Shiieet vad bra!!! Man vill bara ha mer o mer!!

2011-12-27 @ 16:57:48
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: Nathalie'

ååååhhh det är så bra, meer! :D

2011-12-27 @ 19:32:50
Postat av: Anonym

As bra meeer!!

2011-12-27 @ 21:04:06
Postat av: Eva

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

2011-12-27 @ 22:04:06
Postat av: keekar

snälla kan inte du skriva typ hela tiden för ja kan knappt vänta på nästa kapitell!!

2011-12-27 @ 22:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0