You stole my heart - Del 12

Jag råkade sätta ner klacken i en springa i marken. Jag föll rakt fram och landade på näsan.
- Hur gick det? frågade Liam när han kom springande från bilen.
- Bwra! sa jag. Det va svårt att prata med allt blod rinnande från näsan. Bra där Jasmine! Du skämmer ut dig det första du gör!
- Det ser inte så bra ut! sa han och skrattade lite.
- Men jag klawar mig!  sa jag och han tittade skeptiskt på mig.
- Låt mig följa med upp och hjälpa dig?

Jag tittade skeptiskt på honom och han log lite.
- Asså du behöver nog stoppa blodet snart! sa han och jag tittade ner på klänningen och såg att den va alldeles blodig. Utan att tänka mig för drog jag av bandaget från handleden och satte det mot näsan. Jag såg hur Liam tittade på mina sår och jag reste mig snabbt upp.
- Tack för skjutsen då!.. sa jag och började gå snabbt mot dörren. Vad fan höll jag på med?! jag kunde ju inte bara springa ifrån honom. Jag vände mig snabbt om och såg att Liam stod kvar.
- Kommer du? frågade jag och han tittade häpet på mig. Men sedan kom han gåendes. Vi kom upp i lägenheten och Liam tittade med stora ögon.
- oj..Du är visst rik! sa han och jag skrattade lite.
- påmin mig inte , kom! sa jag och drog honom i armen in på mitt rum. Han satte sig på sängen och jag gick in på toaletten för att skölja av mig blodet. Jag drog av mig klänningen och böjde mig ner över vasken.
- Liam , kan du ta en handuk till mig? skrek jag och han kom in i badrummet.
- Var är dom då? frågade han.
- I skåpet under den andra vasken sa jag och han gick dit.
- Här! sa han och jag vände mig om snabbt. Han stod alldeles bakom mig så när jag vände mig om stod vi så nära så om jag räckte ut tungan skulle den nudda honom. Utan att tänka ställde jag mig på tå och våra läppar möttes...nästan.
- JASMINE!! skrek någon och kom rakt in i mitt rum och in på toaletten. Jag tog snabbt ett steg bak innan Kajsa kom inrusande.
- Jas..åh hej! sa hon när hon såg Liam.
- Hej! sa han och kollade på klockan. Oj klockan är ganska mycket. Jag borde nog gå nu. Hejdå Jasmine! sa han och slank ut ur badrummet.
- Vad vill du? frågade jag smatidigt som jag torkade mig med handuken.
- Du kanske inte ska springa och dejta kändisar när du ser ut som du gör. Och folk kan ju få reda på dina ja..Problem! sa hon och flinade lite.
- 1, jag dejtar ingen kändis. 2, Du ska ta och skita i mina problem och mitt utseénde och fixa ditt eget istället! Stick nu! sa jag och hon stod kvar.
- Varför skulle jag gå för att du säger det? sa hon med kaxig röst.
- För att du är patetisk och yngre och borde veta din plats! sa jag och gick mot henne. Hon vände och gick mot dörren och smällde igen den efter sig.
.
Mobilen ringde och jag öppnade sagta ögonen. Jag trevade efter mobilen bredvid sängen och fick tillslut tag på den.
- Hej.. sa jag med världens morgonröst.
- Hej, Väckte jag dig? frågade Harry och jag log lite.
- Nejdå inte alls! sa jag ironiskt och vi började skratta.
- men jag är ledig idag så kan inte du komma hit så kan vi hitta på något? frågade han.
- Jo visst , är där om en och en halv timme! sa jag och han skrattade.
- Tjejer asså!..
- Ja ja tyst med dig nu , vi ses sen! sa jag och la på. Jag hoppade ur sängen och kände mig för en gångs skull morgonpigg. Jag tog en snabb dusch sen gick jag in i gaderoben för att välja kläder. Det blev ett bar korta jeans shorts, vitt linne och en svart kavaj. Sedan gick jag ut i köket där Daniel satt. Han var den ända jag tålde i min "nya" familj.
- Frukost? frågade han och jag nickade. Jag satte mig ner mitt imot honom och började bre en macka.
.
30 minuter senare hoppade jag in i en taxi och bad taxi-killen köra till Harrys och Louis lägenhet.

Läs gärna mina kompisars Novellblogg om Harry! wefoundlove.blogg.se
Funkar det inte att tryck på den så kopiera bara länken ! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Fett bra!!!!! Jag har tipsat mina kompisar om novellen för den är skiiiit bra!!!!!

2011-12-13 @ 20:22:02
Postat av: M

Grymt bra :)

2011-12-13 @ 22:18:31
Postat av: emma

asbra ! :)

2011-12-13 @ 22:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0