You stole my heart - Del 11

Har hänt:
- Har du träffat Liam innan? frågade han.
- Nej! ljög jag...

Jag vet inte varför jag ljög om det. Jag hade faktiskt ingen aning. Men Harry verkade ändå tro mig så det va lugnt. Han satte på tvn och vi satte oss i hans säng. Harry hade glömt att vi skulle spela tv-spel och jag orkade inte påminna honom. Vi satt och kollade ett avsnitt av One Tree Hill och när det va slut kom nöjesnyheterna upp. Jag tittade lite halft och helt plötsligt kom det upp en bild på mig och Harry hand i hand.
- Haha vad söta vi är! sa Harry och jag började gapskratta. Den patetiska tjejen på tv babblade på om Harry's nya "flickvän" och vi skrattade hela tiden.
- Hur fort gick inte det? sa Harry och log sådär sött.
- Harry jag ljög innan! sa jag och han tittade förvånat på mig.
- Om vadå? sa han nästan lite sårat.
- Jag har visst träffat Liam innan , eller jag gick in i honom samma dag som vi träffades på starbuck. Och jag vet inte vad det är med mig men varje gång han tittar på mig känner jag mig så svag.
- Jaha.. sa Harry och nu såg det ut som all luft hade gått ur honom.
- Vad Harry?
- Eh.. nej men skit samma! sa han och log stort. Jag kunde inte annat än att le jag med. Han la armen om mig och vi fortsatte kolla tv.
.
Jag vaknade av att min mobil ringde. Jag såg att det va pappa och jag klickade bort honom. Både jag och Harry måste ha somnat eftersom tvn fortfarande stod på. Jag kollade klockan och såg att den va över två på natten. Jag tog mig försiktigt ur Harrys grepp och gick upp. Jag hittade en penna och en bit papper och jag skrev att han skulle ringa mig när han vaknade. Sedan smög jag ut i hallen och satte på mig skorna.
- Vill du att jag kör dig? jag hoppade till och vände mig om. Där stod Liam.
- Eh..asså.. det behövs inte! sa jag och försökte le lite halft.
- Jo du ska ju inte gå hem så sent! sa han och tog sin jacka. Jag följde lydigt efter honom och satte mig i bilen.
- Så du och Harry dejtar? frågade han och startade motorn.
- Nej , bara vänner. savared jag.
- Bra.. vart ska vi? frågade han och jag sa namnet på gatan där jag bodde. Vad menade han med att det va bra? det pirrade lite i magen när jag tänkte på att han hade sagt så. Fast jag kanske tolkade det helt fel. Han kanske tyckte det va bra at Harry inte dejtade mig. Han kanske inte ville att Harry skulle dejta en sån ful tejej som jag.  Han körde mig hem och släppte av mig.
- Hejdå , tack för att du körde mig! sa jag och hoppade ur bilen. Jag råkade sätta ner klacken i en springa i marken. Jag föll rakt fram och landade på näsan.
- Hur gick det? frågade Liam när han kom springande från bilen.
- Bwra! sa jag. Det va svårt att prata med allt blod rinnande från näsan. Bra där Jasmine! Du skämmer ut dig det första du gör!
- Det ser inte så bra ut! sa han och skrattade lite.
- Men jag klawar mig!  sa jag och han tittade skeptiskt på mig.
- Låt mig följa med upp och hjälpa dig?..

Kommentarer
Postat av: M

Grymt bra! :)

2011-12-12 @ 21:34:46
Postat av: Anna

Asbra!!!!!

2011-12-12 @ 22:49:39
Postat av: Anonym

As bra meer!! :)

2011-12-12 @ 23:04:55
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-13 @ 09:44:33
Postat av: rebecka

cp bra!! :D

2011-12-13 @ 14:20:21
Postat av: Anonym

skit bra, meer! :D

2011-12-13 @ 17:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0