You stole my heart - Del 7

Har hänt:
- Hej det är Jasmine! sa jag när han svarade.
- Åh hej! svarade han.
- Kan vi träffas imorgon så jag kan få tillbaka min Ipad? frågade jag.
- Ja visst , på samma ställe som idag?
- Ja klockan 1 !
- Okej då ses vi då! sa han och jag nickade och kom på mig själv att han inte kunde se mig.
- Mm hejdå! sa jag och la på.

.
Jag vakande av att någon spelade jävligt hög musik. Jag tittade på klockan och såg att den va 12.
- Shit! sa jag och flög upp ur sängen och in i mitt privata badrum. Jag satte igång duschen och tog av mig kläderna.  Efter tio minuter va jag klar. Jag gick ut och tittade vad som fanns i badrumsskåpen. I det ena fanns det fullt med hårprudukter , boddylotions , ansiktrskrämer och andra sånna grejer. I den andra låg det massor med smink. och i det tredje låg det Plattång , locktång och en fön. Jag satte i fönen i uttaget och började föna håret. När jag va klar med det gick jag ut för att sätta på mig lite kläder. Jag tittade ut och såg att det va ganska regningt och grått ute. Jag gick in i gaderoben och till min förvåning stod Kajsa där.
- Men vad fan håller du på med?! skrek jag och hon hoppade till.
- Jag tänkte att jag kunde låna lite av dina kläder. Sa hon stöddig.
- Jaha , men då tänkte du jävligt fel. Ut! sa jag högt.
- Vad fan är ditt problem? frågade hon.
- Du. Du är mitt fucking jävla problem. Sa jag och det blixtrade i hennes ögon.
- Ursäkta , hörde jag rätt din jävla slampa! sa hon och nu vad det jag som blev riktigt arg. Jag tog ett steg närmre och tog tag i hennes tröja.
- Om du inte är ute ur mitt rum inom tio sekunder går det fan illa för dig! sa jag och såg hur rädd hon blev. Hon slet sig loss och sprang ut. Jag satte på mina underkläder och sen ett par slita jeans och en vanlig vit långärmad tröja. Till det tog jag ett par svarta klackar om en svart väska. När jag va klar med mina kläder gick jag och sminkade mig lite lätt.  Jag satte ner väskan på skrivbordet för att knyta ett snöre som gått upp på skon när jag märkte att där låg en nyckel. Jag prövade den i dörren och till min fördel så fungerade den. Så jag gick ut ur rummet och låste efter mig.
- Jag drar nu. Sa jag till pappa som satte och jobbade med sin dator i köket.
- Okej , jag tänkte att vi kanske kunde göra något sen. Du och jag? sa han och jag tittade på honom med ett höjt ögonbryn.
- Nja eller inte! sa jag och gick ut. Men istället för att gå den här gången tog jag en taxi. Efter fem minuter va taxin framme och jag betalade honom och hoppade ur. Jag såg att Harry satt inte på Starbucks och jag gick in. Jag beställde en varm choklad och gick mot bordet där Harry och en orangehårig kille satt. När killen vände på sitt huvud drog jag efter andan så häftigt att jag satte saliv i halsen. Jga började hosta någon sjukt mycket och Harry kom fram och bankade mig i ryggen.
- Tack! sa jag när jag hade slutat hosta.
- Varsegod , Jasmine detta är Ed och Ed detta är Jasmine! sa Harry och Ed nickade.
- Hej jag heter Ed! sa han och jag log.
- Jo jag vet. sa jag och han log stort.
- Är du ett fan? sa han och log ännu större.
- Det kan man väl säga! sa jag och blev lite röd om kinderna.
- Här din Ipad! sa Harry och sträckte fram den till mig.
- Tack , det va trevligt att träffa dig Ed! sa jag och vände. Jag tog min varma choklad och började gå mot dörren.
- Jasmine! hörde jag någon ropa efter mig och jag vände mig om. Harry kom springandes och jag skrattade lite.
- Jag vet att du inte fått en så bra bild av mig , man kan jag inte få bjuda ut dig?...

Kommentarer
Postat av: Lollo

meeer!! :D

2011-12-10 @ 17:46:21
URL: http://jbnovellerjb.blogg.se/
Postat av: Nathalie'

jätte bra :D

2011-12-10 @ 18:35:17
Postat av: Anonym

As bra meeer!! :)

2011-12-10 @ 19:32:42
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-10 @ 19:37:19
Postat av: Anonym

OMG fett bra!!!!! NU tycker jag att hon ska ut med han och jag älskar att den här novellen är så annorlunda från alla andra som finns!!!!!

2011-12-10 @ 22:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0